نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 01:16

اوضاع غیرعادی در بیت المقدس/ نظامی صهیونیست زخمی شد

در ادامه وضعیت غیرعادی بیت المقدس، منابع از وقوع تیراندازی در میدان آدم در قدس اشغالی و زخمی شدن یک نفر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در اواخر شامگاه پنجشنبه، برخی منابع از وقوع تیراندازی در میدان آدم در قدس اشغالی و زخمی شدن یک نفر خبر دادند. در همین ارتباط نیز، منابع صهیونیستی از زخمی شدن حداقل یک نظامی صهیونیست بر اثر تیراندازی در تقاطع شهرک جبع در شمال قدس اشغالی خبر دادند.

اوضاع در قدس اشغالی غیرعادی به نظر می‌رسد و گزارش شده همزمان در بخش‌های دیگری از این شهر یک شهرک‌نشین اشغالگر به سمت فلسطینیان در محله طور قدس تیراندازی کرده است. الجزیره گزارش داده است که یک شهرک‌نشین صهیونیست به سمت گروهی از جوانان فلسطینی در شهرک طور تیراندازی کرده است.

از سوی دیگر، منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان اشغالگر اسرائیلی پس از تجمع جوانان فلسطینی در محوطه‌های مسجد الاقصی به داخل این مسجد یورش بردند. این یورش پس از آن صورت گرفته که در ساعات پایانی پنج شنبه، ده‌ها نفر از جوانان فلسطینی در محوطه‌های مسجد الاقصی پس از اقامه نماز تراویح تجمع کرده بودند.

همزمان، «زیاد النخاله»، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با هشدار به مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرد «ما نه تنها هراسی از تهدیدات دشمنان نداریم، بلکه این تهدیدات ما را توانمندتر و اتحادمان را مستحکم‌تر خواهد کرد.» زیاد النخاله در ادامه هشدار داد «گروه‌های مقاومت در برابر دشمن در جبهه واحدی برای رویارویی قرار دارند و رزمندگان مقامومت در اوج آمادگی برای مقابله در همه خطوط درگیری هستند.»

همچنین «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس امروز پنجشنبه در واکنش به تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی گفت بر ادامه راه مقاومت و دفاع از مسجد الاقصی با همه راهکارهای ممکن و تمام توان تاکید داریم.

از سوی دیگر، آویگدور لیبرمن در پی حملات موشکی گروه‌های مقاومت به اراضی اشغالی با ابراز نگرانی از شرایط امنیتی نسبت به فروپاشی داخلی و انزوا در خارج هشدار داد و گفت: «نتانیاهو طی سه ماه گذشته این رژیم را به وضع ناممکنی سوق داده است و تاکنون اینگونه به شکل بی‌سابقه‌ای هرگز، شاهد فروپاشی از داخل و انزوا در خارج نبودیم.»

این در حالی است که حزب الله لبنان در بیانیه ای به شدت حملات اشغالگران به محوطه‌های مسجدالاقصی و ضرب و شتم به نمازگزاران و معتکفین را محکوم کرد و گفت: «حزب الله به شدت اقدام نیروهای اشغالگر اسرائیلی در یورش به محوطه های مسجدالاقصی و حمله به نمازگزاران و معتکفین و ضرب و شتم زنان و مردان در قبله اول مسلمانان و بازداشت صدها نمازگزار و خالی کردن محوطه‌ها برای ورود شهرک‌نشینان به آن و هتک حرمتش را به شدت محکوم می‌کند.»

در این بیانیه آمده بود: «آنچه نیروهای اشغالگر انجام می‌دهند نقض آشکار حرمت مومنان و بیت المقدس و اقدامی علیه مسلمانان و مسیحیان و آزادگان در دنیا و ناقض همه ارزش‌های دینی و اخلاقی و انسانی است که کارزار گسترده محکومیت و ابراز انزجار را از سوی همه افراد شریف و آزادگان در دنیا طلب می‌کند.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 1132324

مهمترین اخبار ایران و جهان: