نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 13:03

سیر صعودی کرونا در مازندران نگران‌کننده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: سیر صعودی بیماری کرونا در مازندران نگران‌کننده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عباس علی‌پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در استان، اظهار کرد: موارد بیماران سرپایی در استان مازندران از  ابتدای سال روزانه به بیش از یک‌هزار نفر و بیماران بستری نیز بیش از ۱۰۰ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه نتیجه تست کرونا در بیش از ۴٠‌درصد بیماران مثبت گزارش می‌شود، افزود: سیر صعودی بیماری کرونا در مازندران نگران‌کننده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: افراد در صورت علامت‌دار بودن به کرونا، از سفر، حضور در اجتماعات و دید و بازدید خودداری کنند.

علی‌پور با تاکید بر اینکه افراد ضرورت ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: چنانچه در ۶ ماه گذشته واکسن نزده‌اند، آخرین دوز واکسن را تزریق کنند.

وی با اعلام اینکه تمامی مراکز واکسیناسیون در استان فعال هستند، گفت: هم استانی‌ها می‌توانند به سامانه maz1402.ir راهنمای خدمات سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مراکز واکسیناسیون، مراکز تست، مراکز منتخب کووید-۱۹و سایر مطلع شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: در صورت مشاهده علائم کرونا فورا به مراکز تست کرونا (تست فوری) مراجعه کرده تا از مبتلا بودن خود آگاه شوند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1131524

مهمترین اخبار ایران و جهان: