نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 13:56

توجه ویژه مجلس و دولت به اشتغال زایی در روستاها

تبریز- رئیس مجلس شورای اسلامی از توجه ویژه مجلس و دولت به اشتغال زایی در روستاها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف ظهر پنج شنبه در بازدید از بزرگترین کارخانه تصفیه قند و شکر شمال‌غرب کشور در اهر اظهار کرد: شهدا مردانی بودند که در روزهای سخت برای اسلام و انقلاب جنگیدند و برای همیشه باقی خواهند ماند و ما راه شهدای عزیز را ادامه خواهیم داد تا مدیون آنها و امام شهدا نباشیم.

وی افزود: امروز برای داشتن ایران قوی، تداوم راه شهدا و امام شهدا و خدمت به مردم، کاری جز تحول در عرصه اقتصادی نیست و این اولین کاری است که باید انجام دهیم و راهی ندارد جز با همان فضا و راهی که در دوران دفاع مقدس بود وارد شویم.

قالیباف ابراز داشت: آن فرهنگ دو راه‌حل اساسی داشت؛ سنت الهی که جز خدا به کسی دیگر تکیه نکنیم و به «من حیث لا یحتسب» ایمان داشته باشیم، شهید شفیع زاده و شهید حسن مقدم در روزهای اول جنگ ابتدایی‌ترین تجهیزات را هم نداشتیم، چند ماه گذشت تا توپخانه را تشکیل دهند، دو دهه نگذشت تا قدرتمندترین توان موشکی را که اکنون جز ده کشور اول دنیا هستیم تشکیل دهیم آن هم با اراده، همت، تدبیر، محبت، تشخیص، خرد جمعی و امید کار را پیش بردند.

رئیس مجلس افزود: پیروزی این انقلاب با حضور مردم بود، تداوم آن نیز با حضور مردم بود، دوران دفاع مقدس نیز با حضور مردم به پیروزی رسیدیم.

وی ادامه داد: با نگاه در ۴۵ سال گذشته در هر عرصه‌ای که مردم در میدان بودند موفق شده است اما وقتی نبودند، با هر امکاناتی هم موفقیت چشمگیری نداشتیم؛ امروز اقتصاد ما نیازمند این نگاه است، مردمی سازی اقتصاد یعنی تعاملی که با مردم دخیل باشد و ما به‌عنوان دولتی‌ها در حوزه اقتصاد دخالتی نداشته باشیم و فرصتی را فراهم کنیم تا مردم در میدان باشند.

قالیباف سپس ابراز داشت: قول می‌دهیم تا مشکلات اهر و این کارخانه قند و شکر را پیگیری کنیم و به سمتی ببریم که کارها پیش رود و در حوزه اشتغال دولت، ریاست جمهوری، مجلس و کمیسیون تلفیق در تبصره ۱۸ بودجه تصمیم‌گیری گرفتند که در اشتغال مخصوصاً اشتغال‌های خرد توجه ویژه‌ای به مناطق محروم و روستاهای کوچک و کارهای صنعتی داشته باشند و امکاناتی را فراهم کرده‌ایم که اشتغال را فراهم می‌کند و در مدیریت روستاها براساس آن تصمیم می‌گیرند و اتفاقات خوبی رقم می‌خورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1171868

مهمترین اخبار ایران و جهان: