نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 12:28

سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی از میانگین کشوری پایین است

ارومیه - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وجود عقب افتادگی ها در حوزه زیرساخت های ورزشی در استان گفت: سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی از میانگین کشوری پایین است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق معتمدیان چهارشنبه شب در دیدار دیدار مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور با اشاره به وجود عقب افتادگی‌ها در حوزه زیرساخت‌های ورزشی در استان گفت: بهبود وضعیت این بخش با همکاری وزارت ورزش و جوانان در اولویت قرار دارد و ما آن را با قدرت پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: کارهای خوبی در راستای توسعه سرانه ورزشی با فعال شدن پروژه‌های راکد و احداث اماکن و فضاهای ورزشی جدید در قالب مصوبات سفر استانی رئیس جمهور و سفرهای شهرستانی انجام شده ولی ما قانع به آن نیستیم.

معتمدیان اضافه کرد: باید گام‌های بیشتری برای خدمت به مردم به ویژه جوانان و ورزشکاران برداریم تا بتوانیم عقب افتادگی‌های استان در این زمینه را جبران کنیم.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: البته وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور نیز لازم است نگاه ویژه ای به این استان مرزی داشته باشد.

معتمدیان اظهار کرد: تعدد پروژه‌های عمرانی باقیمانده از دولت‌های گذشته یکی از جدی ترین عوامل هدررفت سرمایه‌های ملی در حوزه زیرساخت هاست که دولت سیزدهم برای حل این معضل، عزمی مصمم داشت و با تأکیدات رئیس جمهور، کار اصلی در این بخش، اولویت دادن به اتمام پروژه‌های ناتمام و راکد بود که کارهای بسیار بزرگی در همین راستا در استان انجام شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه، در راستای تحقق شعار عدالت محوری دولت سیزدهم، اولویت اصلی ما توسعه سرانه ورزشی استان و بهره مندی آحاد مردم شهرها و روستاها از فضاها و اماکن ورزشی مورد نیاز است.

وی تاکید کرد: به‌روزرسانی قوانین مناقصات با هدف جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های ملی ایجاب می‌کند تا زمان بندی آغاز و اتمام پروژه‌های ملی به‌طور منسجم و جدی توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور انجام گیرد چراکه وقفه طولانی در انجام کارها و رکود در پروژه‌ها، به لحاظ اجتماعی تأثیرات بسیار بدی داشته و مردم را منتظر وعده‌های مسؤولان می‌گذارد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور نیز در این دیدار با تاکید بر اهتمام وزارت ورزش و جوانان بر تکمیل پروژه‌های ناتمام و توسعه زیرساخت‌های ورزشی افزود: باید برآوردی از نیازها و اولویت‌های استان در مورد پروژه‌های بزرگ ملی تحت پیمان شرکت توسعه توسط اداره کل ورزش وجوانان استان انجام شود.

مهیار عسگریان اضافه کرد: در شرایط فعلی و با توجه به نوسانات ریالی متناسب با شرایط اقتصادی پیشنهاد می‌کنیم کار را به دست پیمانکاران بومی ذیصلاح دهیم تا شاهد شتاب خوبی در اتمام متعهدانه پروژه‌ها باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1171668

مهمترین اخبار ایران و جهان: