نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 17:52

۱۵۰۰مبلغ شب های قدر در مساجد آذربایجان غربی حضور می یابند

ارومیه - معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ مبلغ در شب های قدر در مساجد و مراکز برگزاری برنامه های ویژه این شب حضور می یابند.

حجت الاسلام علی خضرلو در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ویژه برنامه‌های شب‌های قدر در استان افزود: بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ مبلغ در شب‌های قدر در مساجد و مراکز برگزاری برنامه‌های ویژه این شب حضور می‌یابند و به بیان معارف اسلامی خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری آئین ویژه شب‌های قدر در همه مساجد، مصلاها و تکایای سراسر استان، گفت: در این راستا ۸۰۰ برنامه ویژه برای اجرا در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام خضرلو ادامه داد: همچنین ۴۰۰ مورد مراسم جمع خوانی وجزء خوانی قرآن کریم، ۷۲ کرسی تفسیر و تدبر در قرآن و ۵۰ محفل قرآنی وِیژه دانش آموزان در شب‌های قدر در سطح استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: با توجه به در پیش گرفتن رویکرد جدید در ماه رمضان امسال به منظور ترویج سنت افطاری‌های ساده در بیش از ۴۰ مسجد ارومیه ۲۰۰ مورد افطاری ساده توزیع شده است و این برنامه در شب‌های قدر نیز ادامه خواهد یافت.

وی برپایی غرفه دختران انقلاب به منظور ترویج فرهنگ حجاب، غرفه پرسش و پاسخ به سوالات شرعی را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که در ماه مبارک رمضان برگزار شده و در شب‌های قدر نیز ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام خضرلو اضافه کرد: شب‌های قدر در ارومیه در تمامی مساجد و مصلاها به‌ویژه مصلای امام خمینی (ره)، حسینیه ثارالله، حسینیه اعظم، مسجد جنرال، سالن ۲ هزار نفری خانه جوان، پارک ائللرباغی و فضاهای باز دیگر برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1138468

مهمترین اخبار ایران و جهان: