نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 17:43

رویکرد هسته‌ای آمریکا  و کره‌جنوبی ثبات منطقه‌ای را برهم می‌زند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه بر ضرورت توقف اقدامات تحریک‌آمیز و بی‌ثبات‌کننده از سوی آمریکا و متحدانش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخاروو» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که بیانیه مشترک آمریکا و کره جنوبی، که به رایزنی های دوجانبه منظم در خصوص بکارگیری از سلاح هسته ای اشاره دارد، وضعیت شبه جزیره کره و جهان را به سوی بی ثبات سوق می‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تاکید کرد که این وقایع آشکارا دارای ماهیت بی ثبات کننده هستند و پیامدهای منفی جدیرا متوجه امنیت منطقه و نیز ثبات جهانی خواهند کرد.

زاخارووا یادآور شد که روسیه بر این باور است که چنین اقداماتی از سوی غرب، نتیجه‌ای جز تشدید تنش‌ها از طریق تحریک یک رقابت تسلیحاتی را به همراه نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در عین حال تاکید کرد: ما از آمریکا و متحدانش، که با هدف اثبات برتری قاطع نظامی خود اقدامات نظامی را اجرا می‌کنند و ثبات استراتژیک جهانی را تضعیف می‌کنند، می‌خواهیم که از تشدید شرایط دست بردارند و اقداماتی که منجر به تضعیف ثبات می‌شود، کنار بگذارند.

این دیپلمات روس یادآور شد که آمریکا و متحدانش در منطقه آسیا و اقیانوسیه در حال گسترش حضور هسته‌ای خود هستند و این کار را با حمایت کامل سایر اعضای ناتو به تحت عنوان «اتحاد هسته‌ای» صورت می‌دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1174168

مهمترین اخبار ایران و جهان: