نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 12:43

روستاهای خدابنده به شبکه ملی اینترنت پیوستند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان از تامین دسترسی به اینترنت و پیوستن به شبکه ملی اطلاعات در دو روستای عینجیک و بیوک قشلاق خدابنده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حامد سرائی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگاران از تامین دسترسی به اینترنت و پیوستن به شبکه ملی اطلاعات در دو روستای عینجیک و بیوک قشلاق در شهرستان خدابنده خبر داد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: با تأمین اعتبار حدود ۴۰ میلیارد ریال از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، و بر اساس بررسی و امکان سنجی فنی، اجرا و تأمین دسترسی به اینترنت در روستای عینجیک به شرکت ایرانسل، و روستای بیوک قشلاق به شرکت ارتباطات سیار(همراه اول) واگذار شد و از این رو اهالی روستاهای مذکور می توانند از خدمات کارور(اپراتور) غالب در روستای خود بهره مند شوند.
وی افزود: با توجه به هزینه بالا و سودآور نبودن سرمایه گذاری مستقیم کارور(اپراتور)ها در مناطق روستایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای تأمین عدالت ارتباطی، هزینه توسعه ارتباطات و اینترنت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار را تأمین می کند.
سرائی اضافه کرد: از این رو تامین اینترنت در هر روستا به فراخور امکان سنجی‌های فنی به یکی از کارور(اپراتور)های موجود واگذار می‌شود لذا روستاییان محترم می‌توانند خدمات دسترسی ارتباطی و اینترنتی را از کارور(اپراتور) غالب در منطقه روستایی خود دریافت کنند.
پایان پیام/ ۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1157524

مهمترین اخبار ایران و جهان: