نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 11:33

کسب پروانه معتبر شرط مؤسسات خیریه در جمع آوری زکات فطریه

بیله سوار - فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: مؤسسات خیریه ای که اقدام به جمع آوری زکات فطریه می‌کنند باید مجوز قانونی معتبر را دریافت کرده و فعالیت خود را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، صاحبعلی اصغری صبح سه شنبه در جلسه نظارت بر جمع‌آوری زکات فطریه در شهرستان بیله سوار با تاکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه اظهار کرد: اگر مردم در جامعه اسلامی همانند دیگر واجبات به پرداخت وجوهات شرعی مانند زکات و خمس پایبند باشند، بسیاری از گره‌ها و مشکلات جامعه قابل حل خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مؤسسات خیریه ای که متقاضی جمع آوری زکات فطره در شهرستان بیله سوار هستند باید دارای پروانه معتبر بوده و همچنین مؤسسات متقاضی حداکثر تا روز پنج شنبه نسبت به ارائه درخواست خود و اخذ مجوز اقدام کنند در غیر این صورت از فعالیت آنان جلوگیری به عمل خواهد آمد.

فرماندار بیله سوار افزود: مؤسسات متقاضی باید تقاضای خود را به صورت دقیق شامل تعداد صندوق مورد تقاضا و محل دقیق استقرار صندوق‌ها به فرمانداری ارسال کنند.

اصغری با بیان اینکه مؤسسات مذکور باید دارای حسن شهرت بوده و تخلف نداشته باشند، تصریح کرد: صندوق‌ها پلمپ شده و دارای آرم شورای زکات خواهند بود.

وی ادامه داد: مؤسسات خیریه صرفاً روز عید فطر می‌توانند نسبت به جمع آوری زکات فطره اقدام کنند و تمام صندوق‌های زکات فطره در شهرستان باید از فرمانداری مجوز داشته باشند در غیر این صورت از فعالیت موسساتی که نسبت به جمع آوری زکات فطریه اقدام می‌کنند از طریق نیروی انتظامی ممانعت به عمل خواهد آمد.

فرماندار بیله سوار گفت: موسساتی که مجوز جمع آوری زکات فطره را از فرمانداری کسب می‌کنند باید مبلغ جمع آوری شده و منابع مصرف را به شورای زکات شهرستان اعلام کنند در غیر این صورت در سال‌های آتی از فعالیت مؤسسه مربوطه در روز عید فطر در این شهرستان جلوگیری به عمل خواهد آمد.

اصغری اظهار کرد: امسال نیز جمع آوری زکات فطریه تحت نظارت کارگروه زکات شهرستان اجرایی خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1157024

مهمترین اخبار ایران و جهان: