نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 15:15

۲۵۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌ها اجرا شد

اردبیل- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: در سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اجرا شد.

پروانه رضاقلیزاده در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در استان اردبیل ۸۳ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی فعال است که تلاش مؤثری در این مجموعه‌ها انجام می‌شود تا علاقه‌مندان به کتاب از فضای مناسب مطالعه و خواندن لذت ببرند.

وی تصریح کرد: در شهرستان بیله‌سوار هفت باب کتابخانه فعال است که تنها کتابخانه سیار استان نیز در این شهرستان واقع شده که به ساکنان مناطق روستایی و عشایری ارائه خدمات مطلوب می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع با محوریت کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اجرا شد که از تنوع و غنای خاص برخوردار بوده است.

رضاقلیزاده افزود: خدمات متنوع فرهنگی در کتابخانه‌ها به علاقه‌مندان ارائه می‌شود که این خدمات در اکثر مواقع زمینه جلب رضایت مخاطبان را مهیا کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در همه کتابخانه‌های عمومی شهرهای استان بخش کودک و نوجوان از فعال‌ترین بخش‌ها است که با استقبال خوب نوجوانان و جوانان روبه‌رو شده است.

ثبت‌نام رایگان دانش‌آموزان در کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اضافه کرد: بر اساس تفاهمنامه‌ای که با آموزش و پرورش به امضا رسیده ثبت‌نام رایگان دانش‌آموزان در کلیه کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل انجام شده است.

رضاقلیزاده بیان کرد: برنامه پیش روی ما ارائه خدمات جدید علاوه بر خدمات قبلی در کتابخانه‌های عمومی است که عمدتاً در قالب پروژه‌های جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا در سال‌جاری باز طراحی کتابخانه مرکزی اردبیل را با اعتباری مناسب انجام دهیم تا خدمات فرهنگی، هنری و ادبی متنوع به علاقه‌مندان ارائه شود.

کتابخانه خلخال بعد از ۱۴ سال تکمیل می‌شود

رضاقلیزاده به پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌سازی در سطح استان اشاره کرد و گفت: کتابخانه مرکزی پارس‌آباد به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در حال احداث است.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت سال‌ها این مجموعه با تلاش و همت راه و شهرسازی استان اردبیل تکمیل و در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار می‌گیرد.

رضاقلیزاده افزود: پروژه دیگری که به صورت نیمه‌تمام باقی مانده سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اردبیل است که پنج میلیارد تومان سال گذشته از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت برای آن اختصاص یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال شاهد تکمیل و راه‌اندازی سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اردبیل و بهره‌برداری از این مجموعه باشیم.

رضاقلیزاده اضافه کرد: کتابخانه مرکزی خلخال بعد از ۱۴ سال در حال اجرا است که اولین بار یک میلیارد تومان اعتبار برای آن اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: کتابخانه روستای دولت‌آباد با تأمین اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان در حال اجرا است که همچنان در این پروژه با کمبود اعتبارات به ویژه اعتبارات استانی و شهرستانی روبه‌رو هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ادامه داد: کتابخانه شهر قصابه نیز به دلیل تأمین نشدن اعتبار شهرستانی با چالش‌ها و مشکلاتی روبه‌رو شد که امسال با تأمین اعتبار امیدواریم بهره‌برداری از برخی پروژه‌های کتابخانه‌سازی را در سطح استان شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1175868

مهمترین اخبار ایران و جهان: