نیوز سیتی!
05 اردیبهشت 1402 - 10:32

کارگروه علم و فناوری در استان بوشهر راه‌اندازی شود

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: کارگروه علم و فناوری در استان بوشهر راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح سه‌شنبه در نشست رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: دانشگاه نقش و رسالت مهمی را در پردازش شخصیت علمی و فرهیختگی دانشجویان دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه محل پرورش شخصیت انسان فرهیخته با هویت دینی، ملی و مؤثر در کشور است ادامه داد: دشمنان و معاندان نظام اسلامی تلاش ویژه‌ای برای صدمه زدن به دانشگاه‌ها دارند.

امام جمعه بوشهر از تلاش دشمن برای توقف، تضعیف و تخریب دانشگاه‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: تقویت مراکز آموزش عالی در حوزه‌های سخت‌افزار، نرم‌افزار، مدیریت محتوایی، فرهنگ و بصیرت یک ضرورت است.

وی با اشاره به جایگاه راهبری و استراتژیک دانشگاه در یک استان و ساختار هندسی کشور اضافه کرد: دانشگاه خلیج فارس بوشهر یک مرکز آموزش علمی مهم، مادر و پایه است.

صفایی بوشهری با تأکید بر برگزاری همایش‌های علمی، تخصصی و فناوری از سوی دانشگاه خلیج فارس در طول سال ادامه داد: داشتن استانی قوی و اثرگذار مستلزم توجه به حوزه علم و فناوری است که دانشگاه خلیج فارس در این عرصه گام‌های مهم و مؤثر برداشته است.

وی تأثیرگذاری مرکز آموزش عالی خارج از مجموعه دانشگاهی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دانشگاه باید در محیط استانی اثرگذار باشد که برپایی همایش‌های تخصصی بر اساس ظرفیت‌های مختلف استان و ارتباط دوسویه مردم با دانشگاه برای تحول در استان یک ضرورت است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر تشکیل کارگروه علم و فناوری در استان بوشهر خاطرنشان کرد: ضمن توجه به برنامه و طرح‌های علمی و فناورانه باید به پیوست‌های فرهنگی، بصیرتی و اجتماعی در دانشگاه‌ها توجه ویژه شود و مورد بررسی قرار گیرد.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای منطقه ویژه علم و فناوری است گفت: باید از این ظرفیت در ابعاد گوناگون علمی، طرح‌های دانش‌بنیان و تأثیرگذار در فضای ملی و بین‌المللی استفاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تأکید بر توجه ویژه به مطالبات دانشجویان و بررسی مسائل و مشکلات آنان تصریح کرد: ارتباط دوسویه مسئولان و مردم با دانشگاه و فراهم شدن ارتقای رفاه و آسایش دانشجویان در دستور کار قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1168868

مهمترین اخبار ایران و جهان: