نیوز سیتی!
05 فروردین 1402 - 18:17

ثبت بیش از ۵ میلیون تردد نوروزی در جاده‌های گلستان/ اقامت ۲۲ درصد مسافران در استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: بر اساس ترددهای ثبت شده توسط ۵۴ دستگاه تردد شمار در استان کل ترددها در طرح نوروزی امسال تاکنون ۵ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۶۰۷ تردد بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عادل مصدقی عصر امروز در جلسه ستاد راهبردی ایمنی سفر استان اظهار کرد: در حال حاضر شاهد افزایش ترددها در جاده‌های استان گلستان هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس ترددهای ثبت شده توسط ۵۴ دستگاه تردد شمار در استان کل ترددها در طرح نوروزی امسال تاکنون ۵ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۶۰۷ تردد بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان تصریح کرد: از این تعداد، ۴۲۹ هزار و ۴۷۴ تردد ورودی بوده و ۳۹۸ هزار‌و ۱۹۴ تردد خروجی بوده است.
مصدقی گفت: نرخ جریان تردد در جاده‌های استان به ۵۳۶ وسیله نقلیه در ساعت بوده که پنج درصد آن وسایل نقلیه سنگین بوده است.

 

وی افزود: میانگین سرعت ترددها ۷۹ کیلومتر برساعت بوده است و محور علی‌آبادکتول به گرگان پرترددترین محور استان گلستان بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان تصریح کرد: تاکنون ۵۴ درصد ترددهای استان مربوط به خودروهای با پلاک بومی استان بوده و ۴۶ درصد غیربومی بوده است.
مصدقی بیان کرد: تا روز گذشته اقامت در استان گلستان ۲۲ درصد بوده که میانگین اقامت بین دو تا سه روز بوده است.
وی افزود: در این مدت ۶۳ هزار و ۳۷۰ نفر مسافر توسط ناوگان عمومی استان جابجا شده‌اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نصل جاده‌ای گلستان گفت: از ابتدای شروع طرح نوروزی تا روز گذشته ۲۴۶ فقره انواع تصادف در جاده‌های استان ثبت شده که ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
مصدقی گفت: در این مدت ۱۶۵ فقره تصادف خسارتی، ۸۹ فقره تصادف جرحی و ۱۰ فقره فوتی به وقوع پیوست.
وی با اشاره به اینکه ۱۳ نفر فوتی در صحنه تصادف بوده است، بیان کرد: ۹۰ درصد تصادفات نوروزی استان مربوط به خوردوهای بومی استان گلستان بوده است.
مصدی گفت: قبل از طرح نوروزی ۸۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای ایمنی راه‌ها هزینه شده است.
انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1109868

مهمترین اخبار ایران و جهان: