نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 14:35

نیروهای روسیه مجبور به ترک مواضعی در باخموت شدند

یکی از فرماندهان ارشد اوکراین مدعی شد که ضدحملات ارتش این کشور، نیروهای روسیه را وادار به خروج از برخی مواضع در شهر راهبردی باخموت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اُلکساندر سیرسکی، فرمانده نیروی زمینی اوکراین با اشاره به شرایط دشوار و پیچیده نبرد در جبهه باخموت در شرق اوکراین، مدعی شد که کی‌یف با ضدحملاتی که تدارک دیده، نیروهای روسیه را مجبور کرده تا بخشی از مواضع خود در این شهر را ترک کنند.

شهر راهبردی باخموت طی چند ماه گذشته به کانون نبرد بدل شده و از اواخر پارسال تاکنون، با تغییرات قابل توجهی از حیث شدت تنش‌ها مواجه نبوده و طرفین دیگری همچنان به‌دنبال پیشرفت و خط‌شکنی هستند.

سیرسکی درباره تنش‌ها در باخموت گفت: شرایط کاملاً پیچیده و دشوار است. در عین حال، یگان‌های ما در بخش‌هایی از شهر به دشمن پاتک زده و در نتیجه آنها مجبور به ترک مواضع شدند.

وی که از نیروهای خط مقدم اوکراین بازدید می‌کرد، در ادامه مدعی شد که واحدها و یگان‌های جدید روسیه از جمله شبه‌نظامیان و نیروهای ارتش خصوص «واگنر» وابسته به مسکو، به‌رغم متحمل شدن تلفات سنگین، همچنان به جبهه و میادین نبرد اعزام می‌شوند. سیرسکی مدعی شد که «دشمن نمی‌تواند کنترل شهر را به دست بگیرد.»

به گفته یکی از سخنگویان ارتش اوکراین، گرچه نیروهای روسیه دستاوردهایی داشته و در باخموت پیشروی کرده‌اند اما کی‌یف هنوز هم می‌تواند برای سربازان مستقر در این شهر، غذا، مهمات و دارو تامین کند و «جاده حیات باخموت» همچنان در اختیار اوکراین است.

کی‌یف در ماه‌های اخیر همواره درباره ضدحملات بهاری خود علیه مسکو صحبت کرده و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز به تازگی مدعی شد که ارتش این کشور شبه‌جزیره کریمه را به قلمرو اوکراین بازمی‌گرداند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1180268

مهمترین اخبار ایران و جهان: