نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 18:28

اقدامات برای رفع محرومیت از جنوب شهرستان جاجرم در حال انجام است

رئیس شورای اسلامی شهرستان جاجرم گفت: در راستای توجه به محلات کم برخوردار و رفع محرومیت‌ها از جنوب شهر، طرح اتصال خیابان آزادی به خیابان پانزده خردادجنوبی بزودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از جاجرم، ابراهیم اخوان، رئیس شورای اسلامی جاجرم در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان اظهارکرد: در حوزه عمرانی فعالیت‌های چشمگیری صورت گرفته است که مهم‌ترین آن اتصال خیابان پانزده خرداد جنوبی به خیابان آزادی‌ است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: با بهره‌برداری از خیابان جدید الاحداث آزادی به پانزده خرداد جنوبی، دانشکده فنی جاجرم که یکی از دانشکده‌های مهم در سطح کشور محسوب می‌شود که سال‌ها در انتهایی‌ترین نقطه شهر واقع شده بود، از بن بست خارج خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر جاجرم افزود: شورای اسلامی شهر از آغازین روزهای شروع به کار در دوره ششم برنامه‌ها، اهداف و شبکه‌ای از مشکلات سطح شهر را احصا نموده و قریب به ۲ سال گذشته توانستیم بخشی از مطالبات را جامه عمل بپوشانیم.

وی اضافه کرد: در حوزه عمران بحث بازگشایی معابر در اقصی نقاط شهر مطرح است به‌ویژه اجرایی شدن یکی از مطالبات مردم مبنی بر تکمیل باند دوم بلوار حکمت که حدود پانزده سال راکد مانده بود، به بهره‌برداری رسید.

اخوان تصریح کرد: تصویب بازگشایی معابر جدید و ایجاد یک رینگ درون شهری جهت تسهیل در دسترسی‌ها و رفع مشکلات ترافیکی مرکز شهر، بازگشایی خیابان چمران جنوبی ۱۲ به خیابان آزادی، بازگشایی خیابان پانزده خرداد شمالی به خیابان قائم و اتصال و بازگشایی خیابان چمران جنوبی به بلوار حکمت از مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی تیم مدیریت شهری در این بخش است.

رئیس شورای اسلامی شهر جاجرم در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه ورزشی نیز اقداماتی صورت گرفته افزود: از جمله حمایت از تیم‌های ورزشی شهرستان، حمایت از قهرمانان رشته‌های ورزشی جهت اعزام به مسابقات در سطوح ملی و استانی، حمایت از برگزاری مسابقات ورزشی در سطوح و رشته‌های مختلف ورزشی از دیگر فعالیت‌هایی است که اعضای شورای اسلامی شهر به آن اهتمام ویژه دارند.

اخوان در ادامه به حوزه امور اجتماعی نیز تاکید کرد وگفت: از مهم‌ترین فعالیت‌ها در حوزه امور اجتماعی در سال گذشته، برگزاری اولین جشنواره ملی قلیفچال خراسان شمالی در جاجرم، تجهیز پار‌ک های شهر به وسایل بازی‌ استاندارد و کافی، حمایت از گروه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی شهر (تئاتر، موسیقی،هیئت‌های مذهبی و...) مشارکت در برنامه‌های آیین عاشورایی شهر جاجرم در دهه محرم است.

رئیس شورای اسلامی شهر جاجرم تشریح کرد: در حوزه شهرسازی و زیباسازی شهر در طول سال ۱۴۰۰ تا حال حاضر در خیابان شهید مصطفی خمینی(ره) و خیابان شهید بهشتی توافقاتی با مالکین صورت گرفته است و شاهد عقب نشینی‌ها در این خیابان ها هستیم، همچنین بازگشایی در حاشیه خیابان شهید بهشتی که به کاهش ترافیک و زیباسازی شهر کمک شایانی می‌کند از اقدامات شاخص در بخش زیباسازی منظر شهری جاجرم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در نوروز ۱۴۰۲ شهرداری در بخش زیباسازی تحولی چشمگیر را برای شهر به جای گذاشت.

رئیس شورای اسلامی شهر جاجرم با اشاره به حوزه درآمد زایی و بودجه نیز ابراز داشت: مجموعه شورای اسلامی شهر به دنبال تحقق و ایجاد منابع درآمدی پایدار بوده به طوری که همین تفکر منجر به برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شده است و طبق مصوبات شورای شهر و اقدامات اجرایی شهرداری به‌زودی شاهد بهره‌برداری از کارگاه تولید قطعات بتنی خواهیم بود که فضای جاری که شاهد تولید و روند مثبت ساخت مسکن در کشور هستیم.

اخوان ادامه داد: این کارگاه تولیدی میتواند درآمدی پایدار را برای شهرداری به‌عمل آورد و در ادامه هم با حمایت شورای اسلامی شهر شاهد ایجاد دیگر واحدهای تولیدی با مشارکت مدیریت شهری خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ بیان گر تلاش،کوشش و کار جهادی در تمامی رده‌های مجموعه تیم مدیریت شهری است به نحوی که بودجه ۲۴ میلیارد‌ تومانی در سال گذشته به بالغ بر ۵۰ میلیارد‌ تومان در سال جدید تصویب شده است.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1188624

مهمترین اخبار ایران و جهان: