نیوز سیتی!
02 اردیبهشت 1402 - 18:02

افزایش تردد در محورهای مواصلاتی اصفهان/ استقرار 320 تیم در جاده‌های استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: همزمان با تعطیلات آخر ماه رمضان و افزایش مسافرت‌ها و تردد در جاده‌ها ۳۲۰ تیم در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان استقرار پیدا کردند.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: همزمان با تعطیلات آخر ماه رمضان و عید سعید فطر تردد در جاده‌ها و مسافرت‌ها افزایش پیدا کرده است که در همین راستا جلسه مدیریت بحران برگزار و برای ارتقای ایمنی سفرها برنامه‌ریزی‌ها و تدابیر لازم اندیشیده شد.

وی با اشاره به استقرار ۳۲۰ تیم در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان افزود: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی پدیده خاصی نداریم و وزش باد پدیده غالب هوای استان است و متناسب با شرایط آب و هوایی اقدامات لازم انجام شد.

شیشه‌فروش گفت: با توجه به جاری بودن آب رودخانه زاینده‌رود برای کشت کشاورزان، تیم‌های گشت و نظارت در آب منطقه‌ای و شهرداری‌های در مسیر رودخانه فعال شدند تا با توجه به حضور گردشگران در کنار آب رعایت اصول ایمنی انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: با توجه به وجود برف در ارتفاعات مناطق پادنا، وردشت سمیرم، فریدونشهر، چنارود چادگان، بویین میاندشت و فریدن باید اصول ایمنی در صعود به ارتفاعات رعایت شود.

وی ادامه داد: تیم‌های امدادی در پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای، هلال احمر و راهدارخانه‌ها استقرار پیدا کردند و خودروهای کمکی برای کنترل ترافیک در مسیرها تقویت شدند.

شیشه‌فروش با اشاره به وجود ۵۷ مجتمع رفاهی خدماتی در استان اصفهان گفت: ۱۱ هزار و ۸۰۰ کیلومتر طول راه‌های استان است که در این مناطق بر اساس اولویت تیم‌های پلیس راه و راهداری استقرار پیدا کرده‌اند و به صورت ویژه به ۲۰۰ روستای هدف گردشگری آبرسانی سیار انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: از اول سال زراعی تاکنون ۱۹۳ میلی‌متر میانگین بارش استان بوده است که ۹ درصد نسبت به میانگین بلندمدت افزایش داشته است اما بر اساس آمار ایستگاه‌های هواشناسی ۹ ایستگاه نسبت به میانگین بلندمدت با کاهش باران روبرو بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بارش باران در اردیبهشت ماه نرمال پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: در فروردین ماه شاهد بارش باران نبودیم و تا سه‌شنبه پدیده خاص هواشناسی پیش‌بینی نشده و بعد از آن سامانه‌های جوی به استان ورود پیدا می‌کنند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ی

منبع: فارس
شناسه خبر: 1164568

مهمترین اخبار ایران و جهان: