نیوز سیتی!
13 فروردین 1402 - 18:13

دومین روز نمایشگاه قرآن/ بساط بازی بچه‌ها در اینجا برقرار است+تصاویر

دومین روز سی‌امین دوره نمایشگاه قرآن کریم در حالی پیگیری می‌شود که مدیر برخی بخش‌ها از رونمایی طرح «فضه» ویژه کودکان، رونمایی مرکز ملی ترجمه قرآن کریم و افتتاح بخش بین‌الملل در14 فروردین ماه خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس،‌ در حالی دومین روز سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امروز یکشنبه ۱۳ فروردین ماه سپری می‌شود که توجه به محور خانواده در این دوره بیش از پیش خودش را نمایان ساخته است. در ادامه به برخی خبرهای دومین روز این نمایشگاه می‌پردازیم:

خسروپناه: سیر و تکامل نمایشگاه قرآن در راستای نیاز جامعه است

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از نخستین مسؤولان فرهنگی بود که به بازدید نمایشگاه قرآن آمد. او برپایی چند غرفه جدید مثل آموزش و پرورش، ازدواج آسان و... را در راستانی سیر و تکامل نمایشگاه قرآن در راستا با نیاز جامعه توصیف کرد و بیان داشت:‌ عقیده دارم این نمایشگاه در سطوح دیگر و در سایر مناطق کشور هم باید برپا شود تا صدور این واقعه عظیم فرهنگی اثرات خوب خودش را در جاهای دیگه داشته باشد. البته این نباید به معنای تضعیف نمایشگاه بین المللی تهران باشد.

حسینی:‌ امتیاز این دوره نمایشگاه، توجه به نقش مادر و خانواده است

سیدمحمد حسینی معاون رئیس جمهور در امور مجلس شورای اسلامی هم دیگر مسؤول اجرایی بود که در نمایشگاه با بیان اینکه شاخصه این دوره توجه به نقش خانواده است، ابراز داشت: در خانه مادر محور اصالح امور است و وظیفه تربیت فرزندان را به عهده دارد. اگر ما به آموزه ها و تعالیم قرآن عمل کنیم، قطعاً به شرایط بهتر و موثر می‌رسیم.

طرح «فضه» برای پاسخگویی به نیازهای مردم با زبان قرآن رونمایی می‌شود

سیدمهدی حسین‌زاده، دبیرکل بنیاد قرآن و مدیر غرفه حکمرانی قرآنی گفت: طرحی را با نام «فضه کودک» در این دوره از نمایشگاه رونمایی خواهیم کرد که با این محتوا که بتوان پاسخ نیازهای مردم را از قرآن کریم اخذ کرد و مسیر قرآنی را جلوی پای آنان گذاشت. وجه تسمیه این طرح به فضه به این خاطر است که این خادمه حضرت زهرا (س) با فراگیری قرآن توانست پاسخ به سؤالات مردم را از قرآن کریم اخذ کند و به آنان جواب دهد. 

طرحی عملی برای انس راحت‌تر با قرآن مجید

ابراهیم کرمانی‌نژاد، مدیر طرح آموزش قرائت «بشری» در این دوره از نمایشگاه از راهکاری برای انس بیش‌تر مردم با قرآن مجید خبر داد و اظهار داشت:‌ هدف اصلی و غایت قلبی ما انس پیدا کردن با قرآن کریم از سوی مردم است. سعی ما این است، ترس مردم و ذهنیت سخت بودن قرائت قرآن را از بین ببریم و به روشی نوین و به‌روز قرائت صحیح را به مردم آموزش دهیم. طراح اصلی این طرح استاد صدیق است و این طرح ۲۲ سال عمر دارد، اما یک سالی است که به شکل عملی‌تر ارائه می‌شود.در یک سال با حضور در ۲۸ استان، ۲۸ دوره را اجرا کردیم.

کودکان در اینجا جایزه می‌گیرند

کریم دولتی، مدیر بخش ترجمه هم خبر از رونمایی مرکز ملی ترجمه قرآن کریم امسال با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داد و درباره فعالیت‌های این مرکز در این دوره از نمایشگاه قرآن خاطرنشان کرد:‌ در اینجا در قالب نقاشی و رنگ‌آمیزی مفاهیم قرآنی را برای کودک بازگو می‌کنیم و پس درگیری کودک با نقاشی یک مربی درباره موضوعات آن و مفاهیم و داستان‌های قرآنی‌اش با این نونهال گفت‌وگو می‌کند و در آخر هم جایزه‌ای را به عنوان مشوق به این کودک می‌دهیم تا خاطره خوشی نمایشگاه داشته باشد.

افتتاح بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن در ۱۴ فروردین

عبدالرضا سلطانی، معاون بخش بین‌الملل با بیان اینکه بخش بین‌الملل این دوره از نمایشگاه قرآن ۱۴ فروردین‌ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: دانشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی (ص) کارهای قرآنی و مؤسسه نور کارهای نرم‌افزارهای قرآنی این بخش را انجام می‌دهد.

به گزارش فارس،‌ سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۲۶ فروردین‌‌ماه با شعار «می‌خوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1123424

مهمترین اخبار ایران و جهان: