نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 09:25

افتتاح بیمارستان فوق تخصص کودکان همدان در هفته دولت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از افتتاح بیمارستان فوق تخصص کودکان همزمان با هفته دولت خبر داد‌‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی مجذوبی صبح امروز در مراسم ادای احترام به مقام ارجمند بوعلی‌سینا ضمن تبریک روز بوعلی‌سینا و روز پزشک اظهار کرد: افرادی که وارد حرفه پزشکی می‌شوند باید روح و جسم خود را آماده کنند که در خدمت مردم قرار دهند.

وی با بیان اینکه پزشکان سوگند یاد می‌کنند باید در هر زمان و مکان به مردم خدمت کنند عنوان کرد: پزشکان در برهه‌های حساس تاریخ نشان دادند که مرد میدان و‌ جهاد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بعد از انقلاب با یک تحول در حوزه پزشکی مواجه شدیم خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس نقطه عطف پرافتخار برای مردم ایران و جامعه پزشکی بود که با تلاش جهادگران سلامت موفق شدیم با موفقیت خدمات درمانی و حتی عمل جراحی در جبهه‌ها ارائه دهیم.

وی با اشاره به دوران شیوع کرونا بیان کرد: پزشکان، کادر درمان و‌ جهادگران سلامت در دوران کرونا با عشق و ایثار به مردم خدمت کردند و برگ زرین دیگری به افتخارات ایران اضافه کردند. 

مجذوبی با بیان اینکه جامعه پزشکی نقش محوری و مهم پیشگیری و مراقبت از مردم را دارد اظهار کرد: در حوزه آموزش هم جامعه پزشکی نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی و جانشین پروری دارند.

‌وی افزود: در حوزه تحقیقات و فناوری اگر پزشکان اقدامی انجام ندهند، از پیشرفت و توسعه عقب خواهیم ماند که خوشبختانه در بخش اختراعات و افتخارات زیادی ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: این دانشگاه با بیش از یک‌هزار و پانصد پزشک متخصص و عمومی در قالب ۱۵ بیمارستان و ۱۵۰ درمانگاه خدمات مستمر ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: سال ۱۴۰۱ بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار خدمات ارائه شده که بالغ بر ۳ هزار خدمت در بخش دولتی و مابقی در خصوصی صورت گرفته است.

مجذوبی ضمن اشاره به انجام ۱۳۰ هزار عمل جراحی در سال ۱۴۰۱ در بخش عمومی گفت: بالغ بر ۱۰۰ هزار عمل جراحی هم در بخش خصوصی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه اساتید حوزه درمان در ۱۱ دانشکده مستمر به آموزش دانشجویان می پردازند یاد‌آور شد: خوشبختانه در حوزه تحقیقات و فناوری بعد از حدود ۹ ماه موفق به دریافت مجوز پارک علم و فناوری شدیم.

وی ضمن اشاره به ارتباطات بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی همدان با سایر دانشگاه‌های دنیا گفت: در این زمینه D8 را افتتاح کرده و تصمیم به گسترش ارتباطات داریم و در حال انعقاد قرارداد با دانشگاه‌های عراق هستیم.

مجذوبی با بیان اینکه ارائه خدمات با کیفیت و تخصص هدف غایی دانشگاه علوم پزشکی همدان است اظهار کرد: در این راستا برای نخستین بار بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی گفت: بخش رادیوتراپی مرکز جامع سرطان نیز تکمیل شده که افتتاح این بخش باعث کاهش هزینه و زمان بیماران مبتلا به سرطان خواهد شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان طرح‌های آماده بهره‌برداری هفته دولت در شهرستان همدان را شامل احداث و تجهیز بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی اکباتان، رادیوتراپی مرکز جامع سرطان بعثت، ۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری در منطقه اعتمادیه و نواب و پایگاه سلامت روستایی امزاجرد دانست. 

پایان پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1463368

مهمترین اخبار ایران و جهان: