نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 21:08

۸۰ میلیارد از پروژه های هفته دولت در شمیرانات بهره برداری شده است

شمیرانات- فرماندار شمیرانات گفت: به استثنا پروژه‌های شهرداری‌ها ۸۰ میلیارد تومان از پروژه های هفته دولت تاکنون در شمیرانات بهره برداری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ذاکریان بعد از ظهر دوشنبه و همزمان با پنجمین روز از هفته دولت در آئین افتتاح و بهره برداری از پروژه‌های شمیرانات که با حضور علی مهری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران و جمعی از مدیران و رؤسای شورای شهرستان و بخش‌های لواسانات و رودبار قصران، که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته دولت، اظهار داشت: بر اساس ظرفیت‌ها و مطالعات آمایشی انجام شده، مساله گردشگری، مشاغل خدماتی و باغداری جز اولویت‌های توسعه شهرستان شمیرانات است، اما بسیاری از زیرساخت‌ها که مورد غفلت واقع شده بود، حقیقتاً مانع حرکت در این مسیر (توسعه ۳ موضوع مذکور) بود و هر کجا قصد ارائه طرح و اقدام روبه‌جلو داشتیم، با مشکل مواجه بودیم.

ذاکریان افزود: در ابتدای حضور در مدیریت شهرستان، طی آسیب‌شناسی صورت گرفته توسط معاونان، مشاوران، مدیران، شوراها و افراد بومی و آشنا به منطقه، دو مساله به عنوان اولویت شناخته شد که طی این مدت به‌ویژه یک‌سال اخیر، عمده تمرکز ما، سفر مدیران ملی و استانی، و اعتبارات به حل آن‌ها اختصاص یافته است.

وی گفت: اجرای شبکه فاضلاب که حقیقتاً در خصوص محدودیت‌های مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای صیانت از آب سد لتیان و مسائل محیط زیستی گره‌گشا بود، در اولویت پیگیری قرار گرفت و انتظار تغییر قانون و اقدامی از سمت شورای عالی را نکشیده و در هفته دولت ۱۴۰۱ کلنگ اولین تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی بر زمین خورد و در تعدادی از روستاها در حال اجراست و تمهیداتی اتخاذ شده تا دیگر روستاها به تصفیه‌خانه لواسان متصل شوند یا به نحو دیگری اقدام شود.

فرماندار شمیرانات بیان داشت: دیگر مساله موجود، راه‌های مواصلاتی بودند که بسیار فرسوده شده و رسیدگی به آن‌ها دغدغه و مطالبه مردمی بود.

ذاکریان با اشاره به اینکه تمامی پروژه‌های شهرستان به محض اتمام در مدار استفاده قرار گرفته و معطل مناسبات و افتتاحیه‌ها نمانده‌اند، یادآور شد: اعتبار سال گذشته حدود ۴۲ میلیارد بود، اما پروژه‌هایی که تاکنون به بهره‌برداری رسیده (به استثنا پروژه‌های شهرداری‌ها)، حدود ۸۰ میلیارد تومان است‌.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474024

مهمترین اخبار ایران و جهان: