نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 19:42

عابران پیاده سرگردان پل‌های بی سر و سامان/ شهرداری پاسخگو نیست

همدان- یکی از خدمات مهم مدیریت شهری احداث و ساماندهی پل‌های عابر پیاده است که متأسفانه همدان هم اکنون در این ارتباط در وضعیت بدی قرار دارد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: "اگر من شهردار بودم، ماشین خود را فروخته و پل‌ها را درست می‌کردم، وضعیت پل‌های عابر پیاده در همدان نمادی از ناکارآمدی شهرداری است. ده‌ها بار به شهرداری تذکر دادیم تا این وضعیت ساماندهی شود و اگر زیر پل تصادفی صورت بگیرد و مشکلی پیش بیاید نخستین مدعی علیه شهردار و شورا، من هستم." اینها صحبت‌های مسلم مخفی فرماندار همدان در ارتباط با وضعیت اسفناک پل‌های عابر پیاده همدان است.

وضعیت پل‌های عابر پیاده همدان به قدری خراب است که از مردم، تا صدای تک‌تک مدیران و مسئولان همدان را هم درآورده، پل عابر پیاده نیازی انکارناپذیر بوده، جایی که جان ارزشمند شهروندان نیز به این پل‌ها گره خورده است.

بدون شک یکی از وظایف مهم مدیریت شهری احداث پل عابر پیاده، نگهداری و ساماندهی به وضعیت پل‌های عابر پیاده است.

اما متأسفانه مدیریت شهری همدان کاملاً نسبت به این موضوع که با جان شهروندان در ارتباط بوده بی تفاوت بوده و تذکرات متعدد فرمانداری، استانداری و شورای شهر نیز تفاوتی برای شهردار همدان نداشته است.

اگر شهروندی به دلیل ترک فعلاً صورت گرفته جان خود در زیر یکی از این پل‌های عابر پیاده که شرایط استفاده را ندارند از دست شهردار، شهردار همدان پاسخگوی خانواده این شهروند خواهد بود.

شهرداری در ارتباط با پل‌های عابر پیاده ترک فعل انجام داده است

علی اکبر نظری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شهردار همدان در امر ساماندهی پل‌های عابر پیاده ترک فعل انجام داده است، اظهار کرد: متأسفانه همراهی در میان اعضای شورای اسلامی شهر همدان وجود ندارد بنده چندین بار به دادستان، استاندار و فرماندار همدان در ارتباط با وضعیت بد پل‌های عابر پیاده همدان نامه زده‌ام.

وی افزود: اگر بخواهید شماره تمام این نامه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهم اما شهرداری همچنان نسبت به پل‌های عابر پیاده همدان بی‌تفاوت است.

رئیس خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه هر اقدامی در این ارتباط بوده ما انجام داده‌ایم، بیان کرد: به طور قطع شهردار در این ارتباط ترک فعل انجام داده و باید پاسخگو باشد.

نظری خاطرنشان کرد: تا جایی که در توان داشتیم برای حل این مشکل ورود کرده‌ایم و باز هم با قدرت برای خواست شهروندان هم تلاش می‌کنیم.

در ۲ سال گذشته بارها به شهرداری همدان تذکر داده‌ایم

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با گلایه از شهردار همدان اظهار کرد: در ۲ سال گذشته بارها به شهردار در ارتباط با پل‌های عابر پیاده تذکر داده‌ایم اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاک خاطرنشان کرد: متأسفانه تعدادی از اعضای شورای شهر نیز نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستند.

وی با اشاره به لزوم برگزاری جلسه فوری در این ارتباط بیان کرد: بنده بارها درخواست کرده‌ام جلسه‌ای با حضور دادستان و نیروی انتظامی در این ارتباط برگزار شود اما اقدامی صورت نگرفته است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: شهرداری به ما می‌گوید ما با سرقت پل‌ها مواجه هستیم که این موضوع نیز باید راستی‌آزمایی شود.

گفتنی است؛ خبرنگار خبرگزاری مهر در ارتباط با وضعیت پل‌های عابر پیاده با چند نفر دیگر از اعضای شورای شهر همدان تماس گرفت که پاسخگو نبودند همچنین کسی از مدیریت شهری نیز در ارتباط با این وضعیت پاسخی نداد اما همچنان پیگیر این موضوع خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1470168

مهمترین اخبار ایران و جهان: