نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 19:05

پروژه‌های احداث و توسعه شبکه برق در شهرستان گناوه افتتاح شد

بوشهر- پروژه‌های احداث، توسعه و اصلاح شبکه برق شهرستان گناوه با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری بعد از ظهر سه شنبه در آئین افتتاح پروژه‌های برق اظهار داشت: در هفته دولت امسال پروژه‌های متعددی در سطح شهرستان در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی و برنامه‌های فرهنگی در حال انجام است و باید به مردم بازگو و اطلاع رسانی کنند.

فرماندار گناوه افزود: ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان گناوه با نصب بنر و استفاده از ظرفیت رسانه‌ای و فضای مجازی عملکردها و فعالیت‌های نظام اسلامی و دولت انقلابی و مردمی را با صدای رسا و گویا برای عموم مردم تبیین و به نحو شایسته ای اطلاع رسانی کنند تا در جامعه ایجاد نشاط و امیدواری بیشتر شود.

وی گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم برنامه‌های متعدد در حوزه‌های مختلف به خصوص در آبزی پروری، برق، آب، ورزش، سلامت، بهداشت و، آموزش و پرورش و صنعت انجام شده است.

صفری بیان کرد: دعوت از مردم برای سرمایه گذاری در شهرستان و راه اندازی شرکت‌های خصوصی از مهمترین عملکردها در این شهرستان است.

وی گفت: در هفته دولت گذشته اعتبار پروژه‌های ۵۰۰ میلیارد تومان بود در حالی که امسال این مبلغ به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان رسیده است که اقدام بزرگ برای خدمت رسانی بهتر به مردم است.

فرماندار گناوه خاطرنشان کرد: امروز پروژه‌های احداث، توسعه و اصلاح شبکه برق شهرستان گناوه به بهره برداری می‌رسد و باید قدردان تلاشگران این عرصه باشیم که در شرایط سخت به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

افتتاح پروژه‌های احداث و توسعه شبکه برق در شهرستان گناوه

ارائه خدمات به ۵۸ هزار مشترک برق در شهرستان گناوه

مدیر اداره برق گناوه در آئین اظهار داشت: کارکنان و کارگران این مجموعه به صورت شبانه روزی و در هر شرایط آب و هوایی در حال خدمت رسانی به مردم هستند که این تلاش‌ها قابل تقدیر است.

رضا کوفی با بیان اینکه عملکرد این مدیریت در سه حوزه مشترکین، فنی مهندسی و بهره برداری انجام می‌شود گفت: مدیریت برق شهرستان گناوه به بیش از ۵۸ مشترک به صورت شبانه روزی خدمات ارائه می‌دهد که در بخش‌های خانگی، عمومی، صنعتی و تجاری و کشاورزی تقسیم می‌شوند و بیشترین تعداد مربوط به مشترکین خانگی است.

وی گفت: شبکه‌های که این خدمات را به مردم ارائه می‌دهد ۲۰ کیلو ولت فشار متوسط با ۸۶۰ کیلومتر شبکه، ۷۴۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و هزار و ۵۶۶ ترانسفورماتور است که وظیفه تأمین برق مشترکین را انجام می‌دهد.

افتتاح پروژه‌های احداث و توسعه شبکه برق در شهرستان گناوه

وی بیان کرد: در شهرستان گناوه ،۵ ایستگاه که ولتاژهای فوق توزیع را به ولتاژهای فشار متوسط و توزیع تبدیل می‌کنند که از این مجموع سه ایستگاه در گناوه و ۲ ایستگاه در بخش ریگ و رود حله است.

وی یادآور شد: در سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته مسئولان، با حضور همکاران برق منطقه فارس یک ایستگاه برای تقویت برق شهرستان گناوه جانمایی شد با توجه به استعدادهای پیشرفت در صنعت به خصوص در شهرک صنعتی شهرستان، زمین‌های کارگاهی و تجاری و پتانسیل و بازار نیاز به توسعه خطوط برق رسانی در این مناطق است.

مدیر اداره برق گناوه گفت: اتفاقات برق گناوه در یکسال اخیر در بخش شهری و روستایی ۴ هزار و ۴۳۰ بار در رفع مشکل روشنایی حضور داشته است و برای رفع خاموشی‌ها نیز ۳ هزار و ۷۴۹ بار خدمات داشته است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته بیش از ۱۱۹ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های برق شهرستان جذب از این مبلغ بالغ بر ۷۹ میلیارد تومان از اعتبارات داخلی و مابقی از طریق مشارکتی و اهدایی از طریق مردم بوده است.

مدیر اداره برق گناوه با بیان اینکه هزینه کرد این اعتبارات در پروژه‌های دو بخش شهری و روستایی و در قسمت‌های توسعه و اصلاح شبکه بوده است گفت: در بخش توسعه شهری بیش از ۲۰ کیلومتر، فشار ضعیف، پنج هزار و ۶۰۰ متر فشار متوسط ایجاد و ۲۷ پست (دستگاه) هوایی نصب شده است.

افتتاح پروژه‌های احداث و توسعه شبکه برق در شهرستان گناوه

کوفی بیان کرد: در قسمت اصلاح شبکه شهری حدود سه کیلومتر فشار ضعیف ،۷۰۰ متر فشار متوسط و اصلاح انجام شده و ۸ پست نصب شده است.

مدیر اداره برق گناوه یادآور شد: در توسعه بخش روستایی بیش از ۱۲ کیلومتر در فشار ضعیف و ۱۷ کیلومتر در فشار متوسط شبکه در روستاها ایجاد شده و ۴۷ پست در این بخش نصب شده است.

مدیر اداره برق گناوه خاطرنشان کرد: در روستاها در بخش اصلاح شبکه، بیش از ۱۰ کیلومتر شبکه روستایی فشار ضعیف ،۲۱ کیلومتر فشار متوسط اصلاح شده و ۱۱ پست هوایی که مشکل داشته‌اند در روستاها اصلاح انجام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475768

مهمترین اخبار ایران و جهان: