نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 12:51

بزرگ طایفه دروزی‌ها در السویداء: بخشی جدایی‌ناپدیز از سوریه هستیم

یکی از بزرگان طایفه دروزی‌ها در استان السویداء در دیدار با جمعی از مسئولان منطقه حومه دمشق، تاکید کرد: استان السویداء همواره به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از ساختار ملی سوریه باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المیادین، شامگاه گذشته (سه شنبه) شیخ یوسف جربوع از بزرگان طایفه دروزی‌ها در استان السویداء سوریه با برخی مسئولان و بزرگ منطقه حومه دمشق دیدار و گفتگو کرد.

وی در جریان این گفتگو تاکید کرد: ما بخشی جدایی ناپذیر از سوریه هستیم و هرگز جدایی از کشورمان را نمی‌پذیریم.

شیخ جربوع تاکید کرد: اهالی السویداء خودشان را بخشی از ساختار ملی سوریه می‌دانند و این یک انتخاب راهبردی برای ماست.

وی افزود: ما در اعتراضات رخ داده در السویداء شاهد مطرح شدن مطالباتی نادرست بودیم و در اینجا تاکید می‌کنیم که تنها پرچم مورد تایید ما در السویداء، پرچم سوریه است.

بزرگ طایفه دروزی‌ها در استان السویداء تاکید کرد: ما هرگز از چارچوب ساختارهای ملی سوریه خارج نمی‌شویم و طایفه دروزی‌ها همواره پرچم وحدت را برافراشته و به این مساله هم مباهات می‌ورزد.

وی افزود: کشور، ارتش و رهبری سوریه جزئی از اصول اساسی طایفه دروزی‌ها است و ما از همه اهالی السویداء می‌خواهیم که هرگز از چارچوب اصول ملی گرایانه سوریه خارج نشوند.

در روزهای اخیر افزایش قیمت سوخت در سوریه که پس از توقف حمایت‌های دولتی از آن صورت گرفت، موجب ایجاد نارضایتی در بین مردم استان السویداء در جنوب سوریه شد، تا جایی که خبر افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق کارکنان دولت نیز تاثیر زیادی در کاهش نارضایتی‌ها نداشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476868

مهمترین اخبار ایران و جهان: