نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 17:57

قدرت آمریکا رو به افول است

زنجان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: قدرت آمریکا در منطقه رو به افول است و دیگر تصمیم گیرنده نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی ظهر یکشنبه در رزمایش «مثل مصطفی» اظهار کرد: با حضور پرشکوه مردم در پیاده‌روی اربعین حسینی در کربلا و استان‌ها بار دیگر برگ زرینی در طول تاریخ ثبت شد و این حضور گسترده مردم از سراسر جهان نشان‌دهنده توسعه اسلام در دنیا است.

وی پیاده‌روی حماسی اربعین را زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت دانست و گفت: انقلاب اسلامی نیز برگرفته از مکتب عاشورا است و برای ارزیابی دستاوردهای انقلاب اسلامی باید دنیای پیرامون خود را به‌خوبی شناسایی و ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را بررسی کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید در دنیا دو تفکر حاکم بود، عنوان کرد: تفکر نظام سرمایه داری به رهبری آمریکا و تفکر نظام کمونیستی به رهبری شوروی و این دو تفکر در دنیا نهادینه شده بود و هیچ کشوری نمی‌توانست با این تفکرات مقابله کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در زمان حاکم بودن این دو تفکر شکل گرفت، ادامه داد: نظام غرب با تفکرات سرمایه‌داری و کمونیستی در دنیا یکه تازی می‌کرد و آنچه امروز ما شاهد آن هستیم نظام کمونیستی مضمحل شده است و تفکرات غربی نیز در حال فروپاشی است.

بیگدلی خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) انتقال قدرت از غرب به شرق در حال وقوع بوده و این انتقال قدرت برای کشورهای غربی بسیار دردناک و زج‌ آور است.

وی با اشاره به اینکه این انتقال قدرت در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و…. اتفاق افتاده است، بیان کرد: این انتقال قدرت در برخی ابعاد نامحسوس و غیر قابل لمس و در برخی ابعاد دیگر کاملا مشهود است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان تصریح کرد: امروز در سطح بین الملل آمریکا تصمیم گیرنده نیست و این مسئله نشان دهنده افول این کشور در دنیا است.

وی با تأکید بر اینکه با نگاه ریزبینانه می‌توان به دستاوردهای انقلاب پی برد، ابراز کرد: آنچه مسلم است این پیروزی انقلاب اسلامی بود که موجب فروپاشی نظام سرمایه داری و کمونیستی شد و در نهایت امروز شاهد این هستیم که قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است..

حجت الاسلام بیگدلی عنوان کرد: این انتقال قدرت به راحتی به دست نیامده و حاصل ۴۵ سال تلاش و مقاومت در غربی‌ها است، پس باید آن را ارج نهیم و از آن پاسداری کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1493324

مهمترین اخبار ایران و جهان: