نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 23:00

بخارست: حملات روسیه به‌اوکراین رومانی را تهدید نمی‌کند

وزارت دفاع رومانی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات روسیه تهدیدی برای بخارست به‌شمار نمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «پراوادا»، وزارت دفاع رومانی امروز یکشنبه حملات جدید روسیه به زیرساخت های بندر اوکراین در اودسا را محکوم کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع رومانی آمده است که رومانی وضعیت جاری را زیر نظر دارد؛ اما می تواند بگوید که حملات روسیه تهدیدی برای رومانی به شمار نمی آید.

در بیانیه مذکور اضافه شده است: وزارت دفاع به تدابیر افزایش هوشیاری در فضای زمینی، دریایی و هوایی و همچنین اقدامات تقویت دفاعی و بازدارندگی در سمت شرق ادامه می‌ دهد.

خبرگزاری فرانسه ساعاتی پیش به نقل از نیروی هوایی ارتش اوکراین مدعی شده بود که پدافند هوایی کی یف بامداد امروز یکشنبه ۲۲ پهپاد روسیه را در آسمان منطقه «اودسا» رهگیری و منهدم کرده است.

در بیانیه نیروی هوایی اوکراین ادعا شده بود که روسیه با حملات پهپادی چند موج حمله از طرف جنوب و جنوب‌ شرقی انجام داد؛ در مجموع ۲۵ پهپاد شلیک شد که نیروی هوایی اوکراین در همکاری با پدافند هوایی دیگر بخش‌های نیروهای مسلح اوکراین ۲۲ پهپاد از آنها را منهدم کردند.

ارتش روسیه در ماه‌ های اخیر راهبرد و تاکتیک خود را در میدان جنگ تغییر داده و با حملات موشکی و پهپادی گسترده، زیرساخت‌های اوکراین را بمباران می‌کند. حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر پارسال آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1483824

مهمترین اخبار ایران و جهان: