نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 09:47

ارائه خدمات دامپزشکی زنجان رایگان به مناسبت هفته دولت

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، طرح ارائه خدمات دامپزشکی رایگان است.

محمدباقر حاج کاظمی، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، خدمات بهداشتی، پیشگیری و درمانی در طول این هفته به صورت رایگان ارائه می ‌شود. 

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: در همین راستا اکیپ‌هایی متشکل از دامپزشکان، کارشناسان و تکنیسین‌های دامپزشکی در قالب اردوهای جهادی در راستای ارائه خدمات به مناطق دور افتاده و محروم استان اعزام می‌شوند. 

وی افزود: اجرای طرح واکسیناسیون جمعیت دامی علیه بیماری‌های دام و طیور، مبارزه با انگل‌های خارجی و داخلی دام‌ها، ویزیت دام‌های بیمار، ارائه برنامه‌های آموزشی و بهداشتی دام از جمله خدماتی است که در این مدت به دامداران روستایی استان ارائه می‌شود. 

حاج کاظمی گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام با هدف ارتقای سطح آگاهی دامداران و ارائه‌ مشاوره به روستائیان در راستای فعالیت‌های دامپروری و یا پرورش طیور از دیگر اقدامات دامپزشکی استان زنجان در هفته دولت است. 

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان در پایان افزود: مطمئنا فعالیت‌های دامپزشکی می‌تواند به مردم در زمینه پیشگیری از بیماری‌های خطرناک دامی و مشترک بین انسان و دام خدمات رسانی کند که در نتیجه آن صیانت از سرمایه دامی و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه تحقق خواهد یافت.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1465668

مهمترین اخبار ایران و جهان: