نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 22:35

مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های هفته دولت پایتخت ۳۰ تا ۳۵ درصد است

فیروزکوه- استاندار تهران گفت: مشارکت بخش خصوصی پایتخت در پروژه‌های هفته دولت ۳۰ تا ۳۵ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری عصر پنجشنبه در حاشیه افتتاح پروژه‌ها در فیروزکوه اظهار داشت: در اولین روز هفته دولت توفیق پیدا کردیم، در فیروزکوه با یاد و خاطره شهدای دولت شاهد افتتاح و بهره برداری تولیدات مواد شیمیایی با پایه شوینده‌ها باشیم.

وی با اشاره به تولیدات این کارخانه افزود: زمینه تولیدات این کارخانه به شکل انحصاری در ایران در حال شکل گیری است و امید است تا با رونق تولید، رشد و توسعه زیرساخت‌ها در این صنعت به خودکفایی لازم برسیم.

استاندار تهران عنوان کرد: این تولیدات قابلیت صادراتی دارد و می‌تواند رقابت‌پذیر باشد و سهم بزرگی در حوزه مواد شوینده و پتروشیمی داشته باشد.

فخاری سپس گفت: بازدید از روند بازسازی عوارض ناشی از سیل گذشته نیز انجام شد که با کمک فرماندار و شهردار لایروبی، ساخت و مرمت رودخانه‌های اصلی شهر صورت پذیرفته و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

وی در مورد ظرفیت سرمایه‌گذاری در فیروزکوه تاکید کرد: ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران به این منطقه اهمیت دارد، چراکه ظرفیت فراهم است و نکته دیگر فراهم کردن تسهیلات اعم از تسهیلات بانکی و هم خدمات‌رسانی در حوزه زیرساخت، رفع مشکلات صدور مجوزها و پروانه‌های اشتغال است که هماهنگی‌ها صورت می‌گیرد تا توسعه ساخت و سازهای صنعتی در منطقه را شاهد باشیم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: دست سرمایه گذاران را برای حضور در منطقه می‌بوسیم و سرمایه گذاران برآورد اولیه صنایعی که می‌تواند در زنجیره کامل قرار بگیرد را مورد شناسایی قرار دهند.

فخاری در مورد بندر خشک تصریح کرد: ایجاد بندر خشک مقدماتی دارد که باید مجوزها اخذ شود، زمین و امکانات برآورد شود و اینکه تمرکز بر چه کالاهایی باشد که این موارد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های هفته دولت افزود: مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های هفته دولت ۳۰ تا ۳۵ درصد است و اکثر پروژه‌ها با مشارکت بخش دولتی می‌باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466868

مهمترین اخبار ایران و جهان: