نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 19:24

وزیر خارجه یونان به ترکیه می‌رود

وزیر خارجه یونان به‌منظور دیدار و رایزنی با همتای ترکیه‌ای خود ۱۴ شهریور ماه به‌آنکارا می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه یونان امروز یکشنبه اعلام کرد که «یورگوس گراپتریتیس»(Giorgos Gerapetritis) وزیر امور خارجه یونان ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور ماه) به آنکارا سفر خواهد کرد تا با هاکان فیدان همتای ترکیه ای خود دیدار و گفتگو کند.

به گزارش اسپوتنیک، روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای در این دیدار مورد گفتگو قرار خواهد گرفت.

دیدار مذکور پس از آن روی می دهد که سران یونان و ترکیه برنامه هایی را برای اصلاح روابط میان یکدیگر اعلام کردند.

«کریاکاس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان در ماه ژوئیه در حاشیه نشست ناتو در ویلنیوس با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد. سران دوکشور بر چارچوبی برای ارتباطات بیشتر توافق کردند.

به گزارش اسپوتنیک، یونان و ترکیه متحدان ناتو به دلیل اختلافات ارضی- عمدتا در دریای اژه- بارها خود را در آستانه درگیری مسلحانه قرار داده اند.

در همین ارتباط، «یورگوس گراپتریتیس» وزیر امور خارجه یونان سه شنبه ۱۷ مرداد ماه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «القاهره» مصر، ابراز امیدواری کرد که در مذاکرات با ترکیه بر سر منطقه ویژه اقتصادی و فلات قاره پیشرفت هایی حاصل شود.

وزیر امور خارجه یونان در این مصاحبه ضمن اشاره به اینکه علاوه بر دیدار خود با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه، کریاکاس میتسوتاکیس نخست‌ وزیر یونان نیز در حاشیه اجلاس سران ناتو در ویلنیوس با رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه دیدار کرده بود، اضافه کرد که نسبت به گسترش روابط دو کشور امیدوار است.

هر دو کشور ترکیه و یونان عضو ائتلاف دفاعی ناتو هستند و سال‌ها است که بر سر مرزهای دریایی و حقوق اکتشاف انرژی در دریای اژه و مدیترانه شرقی با یکدیگر اختلاف دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1471968

مهمترین اخبار ایران و جهان: