نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 16:57

کتاب «دروغ زن، زندگی، آزادی» فردا منتشر می‌شود

کتاب «دروغ زن، زندگی آزادی» که مروری است بر ماجرای بیش از 38 هزار دروغ ضدانقلاب و اپوزیسیون، فردا وارد بازار نشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «دروغ زن، زندگی آزادی» که به بیش از ۳۸ هزار دروغ ضدانقلاب و اپوزیسیون در ماجرای اغتشاشات سال ۱۴۰۱ می‌پردازد از سوی انتشارات خبرگزاری فارس چاپ شده و فردا سه‌شنبه ۲۱ شهریور روانه بازار کتاب می‌شود.

این کتاب که به همت حمیدرضا تاجی و بر مبنای تولیدات تحقیقی گزارشگران و خبرنگاران فارس در ۳ فصل و ۲۳۸ صفحه گردآوری شده است، در فصل نخست به ماجرای کشته‌سازی‌های ضدانقلاب به طور کامل می‌پردازد. در این فصل می‌خوانیم که چگونه جریان رسانه‌ای ضدانقلاب بیش از ۴۵ هموطن را که عمدتاً از جوانان کشور بودند، به عنوان کشته اغتشاشات جا زد.

در فصل دوم این کتاب به دروغ‌های شاخدار جریان اپوزیسیون پرداخته شده است؛ دروغ‌هایی که برای درگیر کردن افکار عمومی ناامیدی مردم، فاصله انداختن بین مردم و مسئولان ساخته و در شبکه‌های اجتماعی داغ شد. بخش مهم دیگر کتاب به بررسی عملکرد ۵ رسانه بی‌بی‌سی فارسی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا و من و تو و صفحات مجازی آنها اشاره دارد، رسانه‌های معاند طی ۴۶ روز (۲۳ شهریور تا ۹ آبان) مجموعاً ۳۸۰۰۳ دروغ درباره اغتشاشات ایران منتشر کردند.

آتش‌بیاران معرکه، عنوان فصل سوم این کتاب است که به بررسی فعالیت‌های سلبریتی‌هایی پرداخته که یا با انتشار اخبار دروغ در آتش اغتشاشات دمیدند یا سعی در همراه کردن جامعه هنری و ورزشی جهان علیه نظام جمهوری اسلامی کردند.

در متنی که به انتخاب ناشر، پشت جلد کتاب درج شده، آمده است: یکی از مهمترین روش‌های ضدانقلاب در اغتشاشات سال ۱۴۰۱، «کشته‌سازی» بود. در یکی از این روش‌ها در حالی که فرد به دلیل دیگری جان باخته (خودکشی، تصادف، نزاع و...) رسانه‌ها سعی می‌کنند آن را به موضوع اغتشاشات ربط دهند و احساسات مردم را تحریک کنند. روش دیگر اما عجیب‌تر است؛ در این ترفند، نام فردی خیالی به عنوان کشته مطرح می‌شود؛ در صورتی که چنین هویتی اصلا وجود خارجی ندارد، اما با ذکر جزئیات ساختگی، موضوع برای مخاطب باورپذیر می‌شود. 

برخی دیگر از رسانه‌ها فردی که توسط خود اغتشاشگران کشته شده را به عنوان کشته‌شده توسط پلیس جا می‌زنند که این موضوع توسط مردم عادی قابل بررسی و ارزیابی نیست، اما در روش آخر که شاید مضحک هم به نظر برسد، اصلاً فرد مورد ادعا کشته نشده و زنده است و حتی خودش کشته‌شدنش را تکذیب می‌کند.

کتاب «دروغ زن، زندگی، آزادی» فردا به صورت فیزیکی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت و به زودی نسخه PDF آن نیز از طریق انتشارات خبرگزاری فارس عرضه خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1495024

مهمترین اخبار ایران و جهان: