نیوز سیتی!
15 مهر 1402 - 19:34

اختصاص ۹۰ میلیارد ریال برای تکمیل فرهنگسرای شهرستان بن

فرماندار شهرستان بن بیان کرد: با تلاش هایی که طی یک سال و نیم انجام شده ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل فرهنگسرای شهرستان بن اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رضا علی‌بیگی در اولین گردهمایی هنرمندان و فعالان فرهنگی شهرستان بن گفت: طی تلاش‌هایی که ظرف مدت یک سال و نیم گذشته انجام شده ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل فرهنگسرای شهرستان بن اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان بن اضافه کرد: هرچند زیرساخت‌های این شهرستان قابل قبول نیست و نیاز به توسعه دارد اما در دولت سیزدهم تلاش شده است تا طرح ها و پروژه‌های راکد فعال شود.

وی با بیان اینکه برای همه پروژه‌ها باید ماده ۲۳ اخذ شود، افزود: فرهنگسرای شهرستان با ظرفیت ۷۰۰ نفر پیش‌بینی شده که پیگیری تکمیل و تجهیز آن بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

علی‌بیگی اظهار داشت: شهرستان بن از دیرباز تا کنون دارای هنرمندان توانمند و متعهد فراوان است که نقش مهم و اثرگذار در فرهنگ و ادبیات شهرستان دارند.

وی اضافه کرد: احداث کتابخانه عمومی در شهرهای وردنجان و یانچشمه همچنین روستاهای شیخ‌شبان و بارده در دستور کار اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قرار دارد.

فرماندار بن بیان کرد: ۵ هزار متر زمین برای احداث موزه مردم‌شناسی و بازارچه صنایع دستی در مجتمع فرهنگی تفریحی گرداب بن در نظر گرفته شده که اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان موظف به پیگیری اخذ مجوز ماده ۲۳ این پروژه است.

وی گفت: حمام قدیمی نسرم واقع در خیابان نماز با همکاری شورای شهر و شهرداری بن به عنوان اولین موزه مردم شناسی احداث می‌شود.

علی‌بیگی با بیان اینکه دارالقرآن شهر وردنجان نیاز به توجه ویژه مسئولان استانی دارد، گفت: شهر وردنجان با داشتن حکیم میرزا محمدحسن بن محمد قلزم وردنجانی یکی از مراکز فرهنگی در سطح کشور است که باید در شناسایی و معرفی شخصیت‌ها و ظرفیت‌های این شهر تلاش بیشتری شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1530924

مهمترین اخبار ایران و جهان: