نیوز سیتی!
14 مهر 1402 - 21:56

وزیر ارشاد: تصمیم دولت بر این است که فرهنگ و هنر پیشتاز همه تحول‌ها باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در دولت بنا بر این گذاشته شده است که فرهنگ و هنر پیشتاز همه تحول‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین آغاز به کار سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان اظهارداشت: امروز انقلاب اسلامی ایران فرزندان بزرگی را تربیت کرده است و اصفهان مهد شهدای والامقام و شیرزنان بزرگی بوده که اصفهان را به فرهنگ شهادت تبدیل کرده است ستارگان بزرگی چون شهید خرازی، ردانی پور مشعلی فروزان هستند که راه را نشان می دهند.

وی خاطرنشان کرد: اندیشمندان و علمای بزرگ اصفهان را به شهر پیشگام در حوزه فقاهت، شهادت و فرهنگ تبدیل کرده‌اند و شما کودکان و نوجوانان، وارث چنین سرمایه غرور آفرین هستید.

اسماعیلی با بیان اینکه شما وارث مردان سرزمینی هستید که جان‌های خود را برای محافظت از مام مقدس ایران فدا کردند، گفت: پیشتازی اصفهان در عرصه های گوناگون مایه افتخار و غرور است و با واژگان نمی توان جایگاه والای تاریخ اصفهان را توصیف کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در دولت بنا بر این گذاشته شده است که فرهنگ و هنر پیشتاز همه تحول‌ها باشد و دولت انقلابی تلاش می کند کشور را به ریل انقلاب برگرداند.

وی تاکید کرد: با اصلاح و بهبود و ارتقای روش‌ها و مسیرها، سرمایه گذاری وسیعی در حوزه کودک و نوجوان خواهیم داشت.

اسماعیلی با بیان اینکه همه معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جشنواره حضور دارند، گفت: همه معاونین آمده اند تا در حضور همگان اعلام کنیم تمرکز ما بر آموزش و تربیت این نسل قرار دارد، تصمیم ما این است که دست در دست هم قرار دهیم تا کودکان و نوجوانان محور همه برنامه‌ریزی ها باشند تا فرهنگ و تربیت در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: به دنبال ایجاد زنگ سینما در مدارس هستیم و این مهم بزودی اتفاق می افتد.

وی از ایجاد بنیاد پویانمایی خبر داد و افزود: تربیت نسل نویی از هنروران بر مبنای تعالیم والای نظام اسلامی در دستور کار ماست و جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در همین راستاست.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1529724

مهمترین اخبار ایران و جهان: