نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 18:44

واکنش حماس و جهاد به کشته‌شدن جوان فلسطینی توسط تشکیلات خودگردان

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی به کشته‌شدن جوان فلسطینی توسط سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در طولکرم واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد که جنایت کشته‌شدن یکی از جوانان فلسطینی به دست سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان به راحتی فراموش نخواهد شد و تمامی فلسطینیان باید موضعی قاطعانه اتخاذ کنند تا تشکیلات خودگردان بار دیگر این اقدام خود را تکرار نکند.

حازم قاسم با اشاره به همزمانی این اتفاق با تیراندازی نظامیان صهیونیست به یک جوان فلسطینی در الخلیل ادامه داد: آزادگان جنبش فتح باید موضعی روشن در قبال این جنایت و اقدامات تشکیلات خودگردان اتخاذ کنند.

سخنگوی جنبش حماس گفت: این موضوع بسیار نگران‌کننده است که تشکیلات خودگردان، ریختن خون فلسطینیان را مباح بداند. ما به شدت این رویه تشکیلات خودگردان را محکوم می‌کنیم و خواهان توقف فوری آن هستیم.

قاسم ادامه داد: ما باید یکپارچگی داخلی داشته باشیم. تاکید می‌کنیم که تفنگ‌های ما تنها اشغالگران را نشانه رفته و این دست اقدامات استثنایی به فروپاشی اتحاد فلسطینیان نخواهد انجامید.

جنبش جهاد اسلامی نیز با شهید خواندن جوان فلسطینی کشته‌شده توسط سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان، مسئولیت کامل این جنایت و تیراندازی به سوی جوانان فلسطینی را متوجه تشکیلات خودگردان دانست.

جهاد اسلامی اعلام کرد که این جنایت، به معنای گذر از تمامی خطوط قرمزهاست، با اصول و ارزش‌های دینی در تضاد است و هم‌سو با جنایات و حملات دشمن صهیونیستی است.

این جنبش تداوم پیگرد مبارزان مقاومت از سوی سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان را در راستای خدمت به اشغالگران و تقویت هماهنگی‌های امنیتی میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان عنوان کرد و این اقدام را به منزله خنجر مسمومی دانست که از پشت به ملت فلسطین زده می‌شود.

جهاد اسلامی در پایان، خواستار محاکمه و مجازات عاملان این جنایت فجیع شد و از ملت و تمامی جریان‌های فلسطین خواست که اقدامات مسئولانه و جدی خود برای توقف این دست اقدامات مردود و تحقق یکپارچگی تلاش‌ها در راستای مقاومت در برابر اشغالگران به ویژه در سایه افزایش حملات آنان به سرزمین و مقدسات فلسطینیان را افزایش دهند.

گفتنی است نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان امروز با یورش به اردوگاه طولکرم اقدام به برچیدن برخی موانع تعبیه شده از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین کردند. در پی این اقدام درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان در طولکرم رخ داد که در نتیجه آن یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان کشته شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477624

مهمترین اخبار ایران و جهان: