نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 14:32

سفر لاوروف به جاکارتا

منابع روسی از سفر سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور به جاکارتا پایتخت اندونزی برای شرکت در نشست کشورهای جنوب شرق آسیا «آسه آن» خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه وارد جاکارتا پایتخت اندونزی شد.

پیش از این ماریا زاخارووا سخنگوی وزرات خارجه روسیه اعلام کرده بود که لاوروف در جاکارتا سلسله نشست هایی با شرکای منطقه ای و نمایندگان سازمان های بین المللی خواهد داشت.

رهبران اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آ سه‌ آن) روز سه‌شنبه نشست سالانه خود را در جاکارتا پایتخت اندونزیا آغاز کردند. این نشست از ۵ تا ۷ سپتامبر در حالی برگزار می‌شود که تلاش‌های صلح در میانمار به نتیجه‌ای نرسیده و رقابت چین و ایالات متحده در منطقه افزایش پیدا کرده است.

جوکو ویدودو، میزبان آ سه‌ آن و رییس جمهور اندونزی در یک سخنرانی در مراسم افتتاحیه این اجلاس، از همتایان خود خواست که اتحادشان نباید به رقابت تبدیل شود و در راستای ایجاد صلح و ثبات در منطقه و جهان تلاش کنند.

او گفت: ما می‌دانیم که وضعیت در جهان خوب نیست. چالش‌های آینده سنگین‌تر می‌شوند و رقابتی برای کسب قدرت ایجاد خواهد شد. کشتی مان نباید به عرصه رقابت‌هایی تبدیل شود که باعث تخریب متقابل شود. در عوض، از این کشتی آ سه‌ آن به‌عنوان عرصه‌ای برای همکاری، ایجاد رفاه، ایجاد ثبات، ایجاد صلح، نه تنها برای منطقه، بلکه برای جهان استفاده کنید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1488024

مهمترین اخبار ایران و جهان: