نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 00:01

۱۶۶موکب بوشهری به زائران اربعین خدمت رسانی کردند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: امسال در راستای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی ۱۶۶ موکب از استان بوشهر به ثبت رسید.

اکبر پورات معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر شب گذشته در گفتگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر ستاد اربعین از اردیبهشت ماه فعال شد و اقدامات در بحث اطلاع رسانی و انجام کارهای فرهنگی، حوزه حمل و نقل، جلب مشارکت‌های مردمی، تأمین اقلام مورد نیاز مواکب، موضوعات امنیت و سلامت زائران انجام گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به اینکه در ستاد هماهنگی اربعین استان ۴۸ مصوبه در راستای هماهنگی و تسهیل‌گری و خدمات رسانی ابلاغ و عملیاتی شد، تصریح کرد: همچنین امسال از ظرفیت و توانمندی قشر دانش‌آموزان و دانشجویان استان با مدیریت کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان استفاده شد.

اعزام ۷ تیم آمبولانس

وی افزود: امسال هفت تیم آمبولانس با ۸۲ نفر کادر درمانی به منطقه توسط کمیته بهداشت و درمان به منطقه شلمچه اعزام شدند.

پورات گفت: همچنین با تلاش و همت مسئولین گمرکات استان ۱۱۶ دستگاه کامیونت و تریلر مجوز خروج از گمرکات اخذ شد و ۴۰ دستگاه در حال انجام تشریفات برای اخذ خروج هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر بیان کرد: در حال حاضر ۲۳۰ دستگاه اتوبوس با پلاک‌های عمومی، اتوبوس‌های دولتی و شخصی برای خدمات به زائران هم استانی تأمین شده و از ظرفیت شرکت‌های حمل و نقل تحت نظارت اداره کل راهداری، منطقه ویژه انرژی پارس، سازمان‌ها و ادارت دولتی برای انتقال زوار استفاده شده است.

صدور بیش از ۴۸ هزار گذرنامه

وی با اشاره به صدور بیش از ۴۸ هزار گذرنامه در استان بوشهر گفت: صدور گذرنامه اربعین در کوتاه‌ترین زمان صادر شده است و از آمار بیش از ۴۸ هزار گذرنامه صادر شده، تعداد ۶ هزار ۷۵۲ مورد آن تمدید گذرنامه اربعین بوده است.

پورات خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم در زمین اختصاصی در شلمچه از قبیل استقرار پنج کانکس، سرویس بهداشتی صحرایی، تانکر آب شرب و هماهنگی جهت استقرار خودرو آتش نشانی و استقرار تیم هلال احمر، اورژانس، اتفاقات آب و برق از دیگر اقدامات انجام شده توسط ستاد اربعین استان بوشهر بوده است.

وی اذعان کرد: همچنین بیش از ۱۵۰ تن آرد، ۱۵۰ تن برنج، ۷۰ تن مرغ، ۲۰ تن شکر و روغن از سوی ستاد اربعین استان تأمین و تحویل به کمیته مشارکت‌های مردمی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهری اظهار کرد: با دستور استاندار بوشهر و کمیته پشتیبانی ستاد اربعین استان، بخشنامه‌ای برای اعطای پنج روز مرخصی تشویقی به کارکنانی که قصد شرکت در مراسم و راهپیمایی اربعین داشتند ابلاغ شد.

وی افزود: امسال در راستای خدمات‌رسانی به زائرین ۱۶۶ موکب از استان بوشهر به ثبت رسید.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1487324

مهمترین اخبار ایران و جهان: