نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 17:08

استاندار خراسان‌شمالی: دستگاه‌ها برای رفع مشکلات روستاهای مرزی اهتمام ورزند

استاندار خراسان‌شمالی بر اهتمام ویژه دستگاه‌ها برای بررسی موانع و خسارت اخیر سیل و رفع مشکلات زیرساختی روستای‌های مرزی تاکید کرد و گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه به مناطق روستایی دارد و تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته که قابل تقدیر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان‌شمالی در ستاد پیشگیری از حوادث استان در روستای کهنه جلگه، بر اهتمام ویژه دستگاه‌ها برای بررسی موانع و خسارت اخیر سیل و رفع مشکلات زیرساختی روستای‌های مرزی به ویژه در روستای مرزی کهنه جلگه تاکید و اظهارکرد: دولت سیزدهم توجه ویژه به مناطق روستایی دارد و تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته که قابل تقدیر است.

وی گفت: امروز به منظور بازدید میدانی و بررسی و رفع مشکلات به ویژه خسارت‌های وارد شده از سیل اخیر در روستاهای مرزی حاضر شده‌ایم.

استاندار خراسان‌شمالی بر اهمیت مولد بودن روستا و واقعی شدن قیمت تولیدات روستایی تاکید کرد و افزود: امنیت پایدار روستایی زمانی اتفاق می‌افتد که جمعیت روستاهای ما رو به کاهش نباشد.

حسین نژاد بیان داشت: بعد از انقلاب توجه ویژه به تخصیص اعتبارات به مناطق روستایی و مرزی شده و رشد بسیار خوبی در بخش زیرساختی روستاهای استان رخ داده اما باید این حرکت تسریع یابد.

وی بر پیگیری کشت قراردادی و بیمه محصولات کشاورزی در مناطق روستایی تاکید کرد و گفت: مشکلات دامداران و تامین نهاده‌های دامی در این منطقه بررسی شود و اقدامات لازم جهت تقویت دامداری در این مناطق توسط دستگاه‌های ذی‌ربط دنبال شود.

استاندار خراسان‌شمالی با بیان اینکه امروز شرایط زیرساختی در روستاها قابل قیاس با زمان قبل از انقلاب نیست، تصریح کرد: دستگاه‌ها اقدامات محول شده در زمینه رفع مشکلات این منطقه را پیگیری کنند تا با اهتمام ویژه شاهد تحول و رونق امور در این منطقه باشیم.

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد مشکل آب ظرف دو ماه آینده حل شود، بنیاد مسکن از همین هفته آینده بازسازی منازل را شروع کند و آسفالت راه روستای ۴ هزار نفره کهنه جلگه نیز از هفته بعد شروع شود.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1486968

مهمترین اخبار ایران و جهان: