نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 18:43

پنج پایگاه خون‌گیری به‌مناسبت اربعین حسینی در استان اردبیل فعال شد

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: پنج پایگاه خون‌گیری به‌مناسبت اربعین حسینی برای دریافت خون از اهداکنندگان فعال شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شراره دژکام عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نیاز به همه فرآورده‌های خونی به خصوص گروه‌های خونی منفی، از شهروندان نوعدوست دعوت می‌کنیم که در تمام طول سال برای اهدای خون و عمل خیرخواهانه خود اقدام کنند.

وی افزود: مراکز انتقال خون به گروه‌های خونی منفی به علت کمیاب بودن این گروه‌های خونی بیشتر از سایر گروه‌ها نیاز دارند.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل بیان کرد: اهدای خون را در نجات زندگی بیماران و کسانی که به دلیل حوادث و سوانح، دچار مصدومیت جمعی و یا فردی و بیماری می شوند، بسیار حیاتی است.

دژکام تشریح کرد: گرچه جامعه ایران اسلامی در اهدای خون، جامعه‌ای آگاه به رسالت خویش محسوب می‌شود، ولی همواره فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به آحاد افراد برای کمک به نیازمندان این ماده حیاتی ضروری است.

وی ادامه داد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در مراکز درمانی یک نیاز همیشگی است، زیرا حیات نیازمندان به خون همیشه در همه جوامع بشری وابسته به خون و فرآورده‌های خونی است و انسان‌هایی با حس همدلی، همبستگی و بی هیچ چشمداشتی به امید نجات جان همنوع خود، اقدام به اهدای خون می‌ک‍‌نند که باید از حس انساندوستی تمامی آنها تقدیر کرد.

گفتنی است؛ این مراکز شامل پایگاه خونگیری ثابت اردبیل، تیم سیار انتقال خون اردبیل، پایگاه انتقال خون پارس‌آباد، پایگاه انتقال خون مشگین‌شهر و پایگاه انتقال خون خلخال است که در روز اربعین حسینی از ساعت هشت صبح نسبت به خونگیری از اهداکنندگان اقدام خواهد کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1487068

مهمترین اخبار ایران و جهان: