نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 12:33

ورود و خروج از نقطه صفر مرزی مهران به ۵ درب افزایش یافت

استاندار ایلام گفت: با تلاش های صورت گرفته و همکاری کشور عراق، تعداد درب های ورودی و خروج از نقطه صفر مرزی به ۵ درب افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام ظهر چهارشنبه در گفتگوی زنده با شبکه استانی ایلام در پایانه شهید سلیمانی (مرز مهران) گفت: از بامداد امروز تا کنون بالغ بر ۳۵ هزار نفر از مرز مهران تردد کرده اند.

وی با اشاره به اینکه همچنین روز گذشته تعداد ۴۵ هزار نفر از این مرز زمینی تردد کردند، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته و همکاری کشور عراق، تعداد درب‌های ورود و خروج از نقطه صفر مرزی مهران به پنج درب افزایش یافت.

بهرام نیا با تاکید بر اینکه این تعداد افزایش درب، نقش مهمی در تسهیل تردد زائران اربعین دارد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه توسعه زیرساخت‌های مرز بین المللی مهران در  مقایسه با اربعین سال گذشته بسیار چشمگیر و مطلوب است.

 استاندار ایلام تصریح کرد: در راستای تسهیل در تردد زوار، پل صلواتی، تونل‌های شماره یک و دو اربعین و پل رانشی امسال مورد استفاده قرار گرفته و زیر بار ترافیکی رفته است.

عالی ترین مقام دولت در استان ایلام با تاکید بر اینکه همایش اربعین یک حماسه مردمی است و مردم این استان و همچنین موکب‌ داران به خوبی پای کار آمدند، گفت: در جهت تردد روان تر در پایانه مرزی زرباطیه عراق نیز  زیرساخت‌ها توسعه بیشتری پیدا کرده و امکانات لازم در جهت رفاه حال زوار شامل ایجاد سایبان و مه‌پاش در این پایانه فراهم شده است. 

وی گفت: تمهیدات لازم هم برای خروج و هم ورود زوار از مرز مهران اندیشیده شده و جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در روزهای اخیر حجم تردد زوار در مرز مهران جهت شرکت در مراسم اربعین افزایش یافته است.
 
پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1463824

مهمترین اخبار ایران و جهان: