نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 12:50

846 دانش آموز 6 تا 12 ساله مدرسه نمی‌روند/ رتبه نخست استان در آموزش ابتدایی

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به شناسایی 846 کودک ( دانش آموز ابتدایی) بازمانده از تحصیل در استان زنجان گفت: عدم تمایل والدین، بیماری و ... از دلایل ترک تحصیل کودکان است.

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان گزارشی از وضعیت اشتغال به تحصیل افراد زیر 18 سال در استان ارائه کرد و اظهار داشت: میزان پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی در استان از میانگین کشوری ۱.۳ درصد بالاتر است و استان زنجان در این بخش رتبه نخست کشوری را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به شناسایی 846 کودک ( دانش آموز ابتدایی) بازمانده از تحصیل در استان زنجان گفت: گاها عدم تمایل والدین و همچنین بیماری موجب بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل شده است.

وی تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مقطع متوسطه اول را هم یک هزار و 952 نفر اعلام کرد و گفت: این آمار شامل 3.8 درصد جمعیت دانش‌آموزی استان است که البته این آمار نسبت به سال قبل 900 نفر کاهش دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه در مقطع متوسطه دوم نیز 7 هزار و 443 دانش‌آموز از تحصیل بازمانده است، گفت: این آمار هم شامل 16 درصد از دانشآموزان است که نسبت به سال قبل یک هزار و 307 نفر کاهش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تلاش این اداره کل برای پوشش حداکثری دانش‌آموزان در ارتباط با تحصیل افزود: در حال حاضر 12 مدرسه یک دانش‌آموز دار در استان فعال است و 187 مدرسه ابتدایی زیر 10 نفر در استان داریم.

وی از موضوعات مهم در بازماندن کودکان از تحصیل را رواج کودک همسری اعلام کرد و گفت: البته امکانات تحصیل برای مزدوجین فراهم شده است اما با این حال یکی از چالش‌های پیش روی آموزش مجدد بازماندگان از تحصیل شناسایی آنهاست که در این حوزه نیازمند همکاری سایر ارگان‌ها و نهادهای مرتبط هستیم.

اسماعیلی با اشاره به فراهم ساختن زمینه ایاب و ذهاب دانش آموزان در حاشیه شهرها و روستاها بیان کرد: طبق هماهنگی قرار است که بحشی از هزینه‌ها در این حوزه توسط شهرداری تقبل شود.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 988124

مهمترین اخبار ایران و جهان: