نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 10:30

مصرف گاز در کرمانشاه رکورد زد/ افت گاز دور از انتظار نیست

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: طی دو روز گذشته رکورد جدیدی از میزان مصرف گازدر سطح استان ثبب شده به طوریکه روز پنجشنبه مصرف به بیش از ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار مترمکعب رسید، البته روز گذشته (جمعه)، قدری کاهش مصرف را داشتیم.

ناصر حسینی، سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با توجه به سردی هوا در خصوص مصرف، اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و کاهش قابل توجه دما در اکثر شهرستان‌های استان مصرف گاز به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این افزایش طی دو روز گذشته رکورد جدیدی از میزان مصرف در سطح استان از خود به‌جای گذاشته به طوریکه روز پنجشنبه بیش از ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار مترمکعب مصرف ثبت شد، البته روز گذشته (جمعه) به علت تعطیلی، قدری کاهش مصرف را داشتیم.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به افت فشار گاز، شمال و شمال شرق کشور پویش«هر خانه یک اتاق گرم» را درخواست داریم تا با استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف کمک کنند تا شرایط استفاده از این نعمت الهی برای تمامی هموطنانمان محیا شود.

وی یادآور شد: صرفه‌جویی به معنای درست مصرف کردن است، ولی در این شرایط با توجه به افزایش قابل توجه مصرف صرفه‌جویی با مفهوم جدید «کم مصرف» کردن معنا می‌شود.

حسینی همچنان بر بستن دریچه‌های کولر‌ها، استفاده از پرده‌های ضخیم، پوشیدن لباس گرم در منزل و کم کردن شعله گاز تأکید داشت و افزود: با توجه به برودت هوا و افزایش مصرف افت فشار در سطح استان کرمانشاه دور از انتظار نیست؛ برقراری جریان پایدار شبکه‌های گازرسانی مستلزم مصرف درست و کم مصرف کردن است.

وی خاطرنشان کرد: برای مصرف بهینه و کاهش مصرف تدابیری توسط کارگروه بهینه تأمین پایدار سوخت زمستان استانداری اندیشیده شده که یکی از آن تعطیلی مدارس ۱۰ شهرستان طی امروز و تأخیر در شروع کار ادارات است که از مدیران ادارات و سازمان‌ها هم درخواست کاهش حجم گاز مصرفی را داریم. 

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 987724

مهمترین اخبار ایران و جهان: