نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 12:19

هشدار نارنجی بارش برف و باران در کرمانشاه/ هوا سرد می‌شود

اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه با صدور هشدار نارنجی‌رنگ، از ورود سامانه بارشی برف و باران و کاهش دمای روزانه در این استان خبر داد.

شهناز حق‌پرست، کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: براساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، سامانه‌ای ناپایدار از روز چهارشنبه تا پایان هفته، جو منطقه را تحت تاثیر گرفته، ضمن کاهش دمای روزانه و افزایش دمای شبانه، به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد در سطح استان خواهد شد. 

وی اضافه کرد: شرایط ناپایدار از بعدازظهر چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه در نیمه جنوبی استان از نمود بیشتری برخرودار است و بارش افزون بر ارتفاعات، گردنه‌ها و نواحی سردسیر، ممکن است در برخی مناطق معتدل نیز به شکل برف مشاهده شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه در رابطه با مناطق متؤثر شده از این سامانه ناپایدار، تصریح کرد: بارش باران در کل استان به خصوص در نیمه جنوبی؛ شهرستان‌های گیلان‌غرب، اسلام‌آباد غرب، دالاهو، کرمانشاه، کنگاور هرسین و صحنه از نمود بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد: بارش برف هم در اغلب مناطق شهرستان‌های کنگاور، سنقر، اسلام‌آباد غرب، دالاهو، کرمانشاه، صحنه، هرسین، روانسر، جوانرود و تازه‌آباد پیش‌بینی می‌شود.

حق‌پرست، از کاهش دمای روزانه در کل استان خبر داد و افزود: این شرایط جوی لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد به ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی را به همراه دارد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 952024

مهمترین اخبار ایران و جهان: