نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 23:27

مقام آمریکایی: تا کنون چیز بی‌شرمانه‌ای نظیر بالن چینی در عرصه جاسوسی ندیده بوده‌ایم

یک مقام آمریکایی به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که تا کنون چیز بی‌شرمانه‌ای نظیر بالن چینی در عرصه جاسوسی مشاهده نشده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که بالن اطلاعاتی چین پیش از آنکه نگرانی ژنرال‌های آمریکایی برای اطلاع دادن به «جو بایدن»‌ رئیس جمهور آمریکا را برانگیزد، سه روز بر فراز سرزمین‌های آمریکا باقی مانده بود.

این شبکه خبری اضافه کرد: «مقام‌های نظامی آمریکا در ابتدا نگران نبودند و ارزیابی اولیه حاکی از آن بود که این بالن هیچگونه خطر مالی یا اطلاعاتی ندارد».

یک مقام آمریکایی نیز به سی‌ان‌ان گفت که تا کنون چیز بی‌شرمانه‌ای نظیر بالن چینی در عرصه جاسوسی شاهد نبوده‌ایم.

 پیش از این نیز شبکه خبری فاکس‌نیوز مدعی شد که یک بالن جاسوسی دیگر چین چهار ماه پیش در اقیانوس آرام و در سواحل هاوایی سقوط کرده بود. 

فاکس نیوز اضافه کرد که مطلع شده دست کم یک بالن جاسوسی چینی دیگر در دوران دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا بر فراز بخش‌هایی از تگزاس و فلوریدا پرواز کرده است.

 رسانه‌های آمریکا پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد این کشور گزارش دادند پنتاگون از چند روز قبل مشغول رصد یک بالن تجسسی چین بوده‌ که در ارتفاع بالا بر فراز آمریکا پرواز می‌کرده است. «پاتریک رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: «اطمینان داریم که این بالون تجسسی متعلق به جمهوری خلق چین است. نمونه چنین فعالیت‌هایی طی سال‌های گذشته مشاهده شده است».

شامگاه شنبه (به وقت تهران) بود که به دنبال چند روز جنجال آمریکایی‌ها و رسانه‌های این کشور درباره ورود «بالن جاسوسی» چین به حریم هوایی آمریکا، جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور به ارتش دستور سرنگونی این بالن را داد. ارتش آمریکا سرانجام با اعزام یک جنگنده اف-۲۲ این بالن را بر فراز اقیانوس اطلس سرنگون کرد؛ بالنی که چین می‌گوید یک بالن «غیرنظامی» و برای دریافت اطلاعات هواشناسی بود.

 اقدام جنجالی ارتش آمریکا برای سرنگون کردن بالن چینی بر فراز اقیانوس اطلس، واکنش وزارت دفاع چین را در پی داشت. پکن به اقدام ارتش آمریکا در سرنگون کردن بالن چینی اعتراض و اعلام کرد که این اقدام، پاسخ چین را به دنبال خواهد داشت.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1021324

مهمترین اخبار ایران و جهان: