نیوز سیتی!
17 بهمن 1401 - 11:49

«ایران استوار، 44 سال افتخار»| فعال دانشجویی: راه تقویت پشتوانه مردمی نظام، کادرسازی جنبش دانشجویی است

مسئول تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر گفت: نقش‌آفرینی جنبش دانشجویی در نظام اسلامی از آن جهت پر اهمیت است که جمهوری اسلامی ایران مهمترین مولفه قدرت خودش یعنی پشتوانه مردمی را به واسطه جنبش دانشجویی پیگیری می‌کند.

محمدحسین موسوی مسئول تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس،‌گفت: قبل از اینکه به نقش و جایگاه جنبش دانشجویی در اعتلای نظام برسیم باید از هدف این جمع شدن دانشجوها و هدف فعالیت‌های جنبش دانشجویی را دقیق بدانیم.

وی افزود: در نگاه اسلامی داریم که هرفعالیت و کاری که انسان انجام می‌دهد باید او را به سود برساند با این تفاوت که از نگاه غربی همه فعالیت‌های انسان را در راستای منافع مادی تعریف می‌کند، اسلام منافع اخروی را در اولویت خود گذاشته و امر می‌کند که اگر چیزی برای تو نفعی ندارد آن چیز باعث خسران است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: این نگاه که انسان مسلمان در جست و جوی منافع خود و رسیدن به رشد و کمال است باعث می‌شود تا دانشجوی جوان مسلمان خود را موظف بداند برای آینده‌ای که در نظام اسلامی پیش رو دارد خودش را آماده کند و طبق همان حرف شهید بهشتی که می‌فرمایند تشکیلات اسلامی محل رشد است، تشکیلات دانشجویی اسلامی را نیز به محلی برای رشد توانمندی‌های خود تبدیل بکند. این نگاه ریشه تمام پیشرفت‌ها و آفت‌های جنبش دانشجویی است.

موسوی با اشاره به ذات دانشجو بودن،‌ گفت: ذات دانشجو پر جنب و جوش و خلاق است، همین باعث شده تا تشکیلات دانشجویی به یک مجموعه توانمند در صحنه اجتماع تبدیل شود، راه تقویت پشتوانه مردمی نظام، کادرسازی جنبش دانشجویی است.

وی افزود: طبیعتا وقتی جنبش دانشجویی از اصلی ترین هدف خود یعنی تربیت نیرو غافل بشود از دومین وظیفه خود از نظر اهمیت، یعنی حضور در صحنه جامعه به عنوان حلقه میانی حاکمیت و مردم هم غافل می‌شود، این نقش آفرینی جنبش دانشجویی در نظام اسلامی از آن جهت پر اهمیت است که جمهوری اسلامی ایران مهمترین مولفه قدرت خودش یعنی پشتوانه مردمی را به واسطه جنبش دانشجویی پیگیری می‌کند.

این فعال دانشجویی عنوان کرد: گزافه نیست اگر بگوییم در نظامی که مردم سالاری دینی بر آن حاکم است اگر دانشجویان از دو وظیفه اصلی خودشان غافل شوند، نه نیروی متخصص و متعهدی برای حکمرانی آینده کشور و نه رابطی بین خود و مردم برای حل بحران ها دارد.

مسئول تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیر کبیر در پایان گفت: اصلی ترین نقش و جایگاه که برای جنبش دانشجویی می‌توان متصور بود تا در این نقش ها در رشد و اعتلای نظام نقش آفرینی اساسی داشته باشد، ابتدا بحث تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد و سپس بازی در جایگاه حلقه میانی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1022124

مهمترین اخبار ایران و جهان: