نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 13:52

صدور هشدار وضعیت نارنجی برای کاهش دما در یزد

اداره کل هواشناسی این استان با صدور اعلام هشدار وضعیت نارنجی از کاهش محسوس دمای هوا و ورود سامانه بارشی طی روزهای آینده در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، بر اساس آخرین اطلاعات بدست آمده از اویل روز سه شنبه ۲۰ دیماه تا ۲۱ دیماه دمای هوای یزد کاهش چشمگیر خواهد داشت و وجود مخاطراتی نظیر بارش باران و برف گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش بینی می شود.

رخداد مه، کاهش محسوس دما، ماندگاری سرما و یخبندان از دیگر انواع مخاطرات پیش‌بینی شده برای روزهای آینده در تمام شهرهای استان یزد است.

مخاطرات پیش روز می‌تواند منجر به اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهری شود و ناوگان حمل و نقل هوایی و زمینی را نیز دچار اختلال در خدمت رسانی خواهد کرد.

همچنین خسارت به صنعت کشاورزی از دیگر اثرات مخاطرات پیش رو است که مسئولان و دست‌اندرکاران باید با قید فوریت برای کاهش خسارات احتمالی برنامه‌ریزی جدی را در دستور کار قرار دهند.

اداره کل هواشناسی استان نیز در پایان پرهیز از سفرهای غیرضروری، اجتناب از فعالیت کوهنوردی و خودداری از عبور دام در ارتفاعات و عایق بندی و محافظت از کندوهای به شهروندان در نقاط مختلف استان توصیه کرده است.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 962924

مهمترین اخبار ایران و جهان: