نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 22:45

هفته شانزدهم لیگ برتر والیبال| ناکامی دوباره هراز در روز برد هورسان

تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان، ایفاسرام اردکان، شهداب یزد، شهرداری ارومیه، گیتی‌پسند اصفهان، هورسان رامسر و پیکان تهران در هفته شانزدهم لیگ برتر مردان مقابل حریفان به پیروزی رسیدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، هفته شانزدهم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران امروز (یکشنبه ۱۸ دی) با برگزاری هفت دیدار در شهرهای رامسر، تهران (دو مسابقه)، اردکان، گنبد، ارومیه و اصفهان پیگیری شد.

تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان، ایفاسرام اردکان، شهداب یزد، شهرداری ارومیه، گیتی‌پسند اصفهان، هورسان رامسر و پیکان تهران در دیدارهای این هفته مقابل حریفان به پیروزی رسیدند.

بر این اساس تیم‌های ایفاسرام اردکان، شهداب یزد و گیتی‌پسند اصفهان در هفته شانزدهم لیگ برتر مردان با اقتدار و سه بر صفر حریفان خود را شکست دادند.

هراز آمل در ادامه روند ناامیدکننده خود یک شکست دیگر را متحمل شد. 

رقابت‌های لیگ برتر والیبال ایران رفته‌رفته به بخش‌های حساس خود نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود و تیم‌ها با حداکثر توان برای قرار گرفتن در جمع هشت تیم اول و صعود به مرحله پلی‌آف تلاش می‌کنند. در این بین، به نظر می‌رسد که شاگردان بهروز عطایی در لبنیات هراز آمل تا حدود زیادی حضور خود در پلی آف را قطعی می‌دانند، اگرچه آن‌ها در نیم فصل دوم نتایج خوبی کسب نکرده‌اند.

در همین راستا، امروز و از سری مسابقات هفته شانزدهم لیگ برتر والیبال تیم گیتی‌پسند در سالن مخابرات اصفهان میزبان دیگر دیدار این هفته بود و از شاگردان بهروز عطایی سرمربی لبنیات هراز پذیرایی کرد.

میزبان در این مسابقه سه بر صفر نماینده آمل که عنوان قهرمانی نیم فصل را یدک می‌کشد، شکست داد و به هفتمین برد خود دست یافت. نماینده اصفهان با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۳۰ بر ۲۸ و ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسید و ۲۳ امتیازی شد.

امیر طلوع‌کیان و محمد شاهمیری ناظران فنی و داوری این مسابقه بودند که به مدت ۹۷ دقیقه طول کشید. امید فولادی وندا و اکبر شرقی نیز داوران اول و دوم این دیدار بودند.

همچنین، هورسان رامسر امروز در خانه، پاس گرگان را شکست داد و سه بر دو به پیروزی رسید تا انتقام شکست دور رفت را از گرگانی‌ها بگیرند.

پاس گرگان در ست نخست ۲۹ بر ۲۷ حریف را شکست داد تا این جدال نزدیک در شروع بازی را به نفع خود به پایان برساند، اما در ست دوم با پوئن ۲۵ بر ۱۴ مغلوب هورسان رامسر شد تا دو تیم ست سوم را با انگیزه آغاز کنند.

در ست سوم شاگردان سنگدوینی در پاس ۲۸ بر ۲۶ امتیازات را به نفع خود به پایان رساندند و در ست چهارم این هورسان رامسر بود که ۲۵ بر ۲۳ پیروز میدان شد تا این مسابقه به ست پنجم بکشد.

در ست پایانی این دیدار که ۲۴۰ تماشاگر داشت، رامسری‌ها ۱۵ بر ۱۲ حریف را مغلوب خود کرده و به نهمین پیروزی خود دست یافتند تا با ۲۶ امتیاز با یک پله صعود در جایگاه ششم قرار گیرند و پاس گرگان هم با ۹ برد و ۲۶ امتیاز به دلیل برتری در معدل پوئن‌ها در جایگاه پنجم باقی ماند.

بهرام سلیمانی و حمید حق‌بین نظارت فنی و داوری این مسابقه ۱۷۲ دقیقه‌ای را برعهده داشتند و مرتضی اکرمی، قادر صادقی و وحید پورکاشیان به ترتیب داور اول، داور دوم و داوری ویدیوچک این مسابقه بودند. ناصر رحیمی از هورسان رامسر و قاسم کارخانه بازیکن تیم پاس گرگان به دلیل اعتراض به داوری کارت زرد گرفتند.

همچنین این رقابت پنج سته به دلیل پاره شدن تور بعد از اسپک قاسم کارخانه به مدت ۱۱ دقیقه برای ترمیم، متوقف شد.

جدول لیگ برتر مردان در پایان هفته شانزدهم نسبت به هفته قبل در رتبه‌های اول تا پنجم تغییری نداشت و تیم هورسان رامسر در نخستین تغییر این هفته از رتبه هفتم به ششم صعود کرد و جای هفته قبل خود را به نیان داد. همچنین تیم‌ گیتی پسند با شکست صدرنشین از جایگاه دهم به رتبه نهم صعود کرد و راه‌یاب در جایگاه دهم قرار گرفت.

پایان پیام /۸۶۰۵۹/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 964024

مهمترین اخبار ایران و جهان: