نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 22:39

سرما و یخبندان مناطق جنوبی آذربایجان‌غربی تاپایان هفته ادامه دارد

ارومیه - رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سرما و یخبندان زمستانی برای دومین روز پیاپی در شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی حاکم شده و این روند تا پایان هفته جاری نیز تداوم دارد.

اردلان محمدپور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با شمالی شدن جریانات جوی و ریزش هوای سرد به منطقه از روز دوشنبه گذشته هوا در بسیاری از این مناطق ا به صورت محسوس ۸ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته حداقل دمای هوا در اشنویه به منفی ۱۱ درجه سانتی‌گراد، تکاب و میاندوآب به منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد، بوکان، نقده و شاهین دژ به منفی ۹ درجه سانتی‌گراد، مهاباد به منفی هشت درجه سانتی گراد، پیرانشهر به منفی ۶ درجه سانتی‌گراد و سردشت به منفی پنج درجه سانتی‌گراد رسید.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد اضافه کرد: روند کاهش دمای هوا تا پایان هفته جاری در منطقه تداوم خواهد داشت که در این شرایط لازم است شهروندان در مصرف حامل‌های انرژی بویژه گاز صرفه جویی کنند تا امکان بهره‌مندی همه از این نعمت در این ایام سرد فراهم شود

پاییز امسال در مجموع ۶۰.۵ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان غربی ثبت شده که این مقدار در مقایسه با ۸۰.۷ میلی‌متر بارندگی سال قبل ۲۵ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت نیز ۳۱ درصد کاهش یافته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 971724

مهمترین اخبار ایران و جهان: