نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 23:38

چهار اثر باستانی شاخص از دوره ساسانی در قصرشیرین است

کرمانشاه- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قصرشیرین با اشاره به ظرفیت های باستانی قصرشیرین، گفت: چهار اثر باستانی شاخص از دوره ساسانی در قصرشیرین است.

بهرنگ بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: چهار اثر باستانی شاخص از دوره ساسانی در قصرشیرین است که ظرفیت ثبت جهانی شدن را دارند.

وی ادامه داد: آثار تاریخی مجموعه ساسانی در این شهرستان قابلیت بسیار بالایی برای ثبت جهانی دارند که پیگیر این مهم در راستای معرفی و شناسایی این آثار بی‌نظیر به تمام دنیا هستیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قصرشیرین تصریح کرد: کاوش‌ها در مجموعه تاریخی عمارت خسرو به صورت کامل انجام نشده و برای ادامه این اقدامات نیاز به تأمین اعتبار مناسب داریم.

وی با اشاره به عدم مراقبت‌های لازم در گذشته از آثار تاریخی در قصرشیرین، افزود: امروز از بنای تاریخی عمارت یا قصر خسرو پرویز در حاشیه شمالی شهر قصرشیرین فقط یک خرابه باقی مانده است.

بابائی خاطرنشان کرد: در مجموعه آثار تاریخی قصرشیرین چهار اثر شاخص دوره ساسانی شامل عمارت خسرو، آتشکده چهارقاپی، عمارت بان قلعه و کانال آبرسانیثبت است که این آثار تاریخی دارای سازه و بنا هستند اما متأسفانه محوطه نیستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 971768

مهمترین اخبار ایران و جهان: