نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 19:08

لاوروف: مسیر غرب برای کنار گذاشتن برجام اشتباه بزرگی بوده است

وزیر خارجه روسیه امروز در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه مصر تصریح کرد: مسیر غرب برای کنار گذاشتن برجام اشتباه بزرگی بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه در سخنانی در نشست خبری مشترک با «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر از دریافت پیامی از سوی بلینکن (آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا) از طریق وزیر خارجه مصر خبر داد.

وزیر امور خارجه روسیه در این باره گفت: ما همیشه گفته ایم که مسکو آماده است تا به هر پیشنهاد جدی که با هدف حل و فصل وضعیت کنونی در یک بستر جامع باشد، گوش دهد. ما بار دیگر در این پیام شنیدیم که روسیه باید متوقف شود، روسیه باید خارج شود و سپس همه چیز خوب خواهد شد.

وی در این خصوص افزود: بلینکن بخش دوم این پیام را ابلاغ نکرد؛ اما دبیرکل ناتو علاقه واقعی آمریکا و غرب را در کره جنوبی بیان کرد و گفت که روسیه باید شکست بخورد و غرب نمی‌تواند اجازه دهد اوکراین شکست بخورد، زیرا این شکست غرب و کل جهان خواهد بود.

سرگئی لاوروف در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: روسیه نگران اوضاع پیرامون ایران است. مسیر در پیش گرفته غرب برای نابودی برجام اشتباه بزرگی است. روسیه از تلاش های رئیس جمهور ترکیه برای ازسرگیری روابط با دولت سوریه حمایت می کند و آمادگی دارد سطح تلاش ها در این باره را افزایش نیز بدهد. برای پیوستن ایران به تماس های سه جانبه میان ترکیه، سوریه و روسیه به توافق رسیده ایم و منطقی است که تماس های آینده برای از سرگیری روابط ترکیه و روسیه با میانجیگری روسیه و ایران انجام شود.

این مقام روسیه در خصوص موضوع اوکراین هم گفت: نیروهای مسلح روسیه هر اقدامی را انجام می‌ دهند تا نقشه‌ های غرب در اوکراین محقق نشود و محقق هم نخواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1010968

مهمترین اخبار ایران و جهان: