نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 15:47

امام جمعه بندرعباس: بصیرت و تقوا راه عبور از فتنه ها است/ مبادا برخی را به سمت دشمن هل دهیم

حجت الاسلام عبادی زاده گفت: راه عبور از فتنه ها توکل بر خدا و بصیرت و تقوا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: روز ۹ دی روز مجد و عظمت ملت ایران است و ما برای نجات از فتنه باید به خدا پناه ببریم تا فتنه سبب گمراهی انسان نشود و از مسیر حرکت باز نمانیم.

وی با بیان این که فتنه ها همیشه وجود داشته اند. از زمان مولا علی (ع) جامعه اسلامی مبتلای به فتنه ها بوده و این فتنه ها اکنون نیز وجود دارد، افزود: مهم این است که این فتنه ها سبب نردبانی برای تکامل یک ملت بدل شود.

امام جمعه بندرعباس بر ضرورت آگاهی بخشی و بصیرت افزایی برای عبور دادن جامعه از فتنه ها نیز تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: اگر بصیرت کافی در وجود آدمی نباشد و خدا به انسان کمک نکند، آدمی صبح را مومن و عصری را کافر می شود. پس برای نجات از فتنه باید دست های پنهان فتنه را شناخت و در مسیر ولایت گام برداشت و تقوا را به کار بست تا خدا راه رهایی از گرفتاری ها را به او نشان دهد.

حجت الاسلام عبادی زاده به فتنه اخیر در کشور نیز اشاره و درایت و بصیرت مردم انقلابی ایران را سبب عبور کشور از یک طراحی خطرناکی عنوان کرد که توسط دشمن و با آموزش و برنامه ریزی برخی گروهک ها بدنبال بود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و اشاره به دین بزرگی که او بر دوش ملت ایران دارد، عنوان داشت: او پوتین های دفاع از ملت را از روزی که در دوران دفاع مقدس پوشید هرگز تا پایان عمر از پایش در نیاورد و باور داشت که دفاع از نظام برابر دفاع از اسلام است چرا که به تعبیر او و تعبیر امام راحل در صورت آسیب دیدن این نظام، هر بلایی را بر سر اسلام می آورند و ما امروز این وظیفه را داریم که با توکل به خدا، راه او را ادامه دهیم.

وی تأکید کرد: از نگاه حاج قاسم، رهبری نظیر ندارد و در میان همه علما و روحانیت، امام خامنه ای عزیز بی نظیر است و او سرباز مردم و ولایت بود.

حجت الاسلام عبادی زاده، دیگر توصیه حاج قاسم را حمایت از مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن و پرهیز از عقب کشیدن از خط مقاومت برشمرد و بیان داشت: اگر دیدید که دشمن یک نقطه را هدف گذاری کرده است، مواظب باشیم ما آنها را به سمت دشمن هل ندهیم و از خودمان دورشان نکنیم چون اینها فرزندان ما هستند و این سفارش شهید سلیمانی است که ما در زمین دشمن بازی نکنیم و اسیر دام دشمن نشویم.

 وی گفت: اگر امروز جسارت  و توهین از جانب برخی افرادی که غافل شده اند را می بینیم، باید با اخلاق اسلامی و هوشیاری با آنان رفتار و با جهاد تبیین، آنها را از توطئه دشمن آگاه کنیم. 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان عنوان داشت: جامعه پس از فتنه به بازسازی نیاز دارد و باید تلاش کنیم تا جوانانی که غافل شده اند را به آغوش انقلاب و نظام بازگردانیم.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 944024

مهمترین اخبار ایران و جهان: