نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 13:00

استاندار بوشهر: اغتشاشات اخیر نشأت گرفته از فتنه 88 بود

استاندار بوشهر گفت: اتفاقاتی که در اغتشاشات اخیر شاهد آن بودیم نشأت گرفته از کاری بود که در فتنه سال ۸۸ رخ داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان گناوه، احمد محمدی زاده صبح امروز در آئین گرامیداشت حماسه ۹ دی در حسینیه ثارالله گناوه با گرامیداشت حماسه ۹ دی با بیان اینکه اتفاقاتی که در اغتشاشات اخیر شاهد آن بودیم نشأت گرفته از کاری بود که در فتنه سال ۸۸ رخ داد اظهار دشات: اولین بار در اغتشاشات منافقین، ساواکی‌ها، سلطنت طلب‌ها‌ها جرأت کردند که بیرون بیایند و این ظلم فاحش را در جریان فتنه ۸۸ کردند. 

استاندار بوشهر بیان داشت: امروز نیز در اتفاقات اخیر در کشور هجمه‌ها و حمله‌هایی که به نظام و ارزش‌های انقلاب انقلاب و اسلام را می‌بینیم بخشی از آن در دوران فتنه ۸۸ پایه‌گذاری و نشأت گرفته است. 

وی با بیان اینکه توهین به مقدسات همچون آتش زدن مسجد و امامزاده‌ها در سال ۸۸ هم اتفاق افتاد گفت: در فتنه ۸۸ هتک حرمت در روز عاشورا به امام حسین (ع) و اهانت‌ها به امام راحل و رهبری و نظام و انقلاب شد، این ظلمی بود که آن‌ها به نظام و انقلاب و خون شهدا کردند که بخشیدنی نیست. 

محمدی زاده با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جلسه بعد از انتخابات سال ۸۸ با کسانی که گفته بودند در انتخابات تقلب شده افزود: همه رفتار رهبر انقلاب با کسانی که فتنه ۸۸ را طرح ریزی کرده و می‌خواستند اجرا کنند مانند وقایع دوران کربلا است و همانگونه که حضرت اباعبدالله (ع) در روز عاشورا همه حجت‌ها را تمام کردند، رهبری نیز همه موعظه‌ها و دلایل را بیان کردند. 

استاندار بوشهر با بیان اینکه دشمن در برهه کنونی وارد یک جنگ ترکیبی در ابعاد مختلف امنیتی، فرهنگی و اقتصادی علیه انقلاب اسلامی شده است و همه ظرفیت‌های خود را به میدان آورده گفت: اگر چه دشمن همه ظرفیت‌های خود را در این جنگ ترکیبی به میدان آورده است اما با تجربه‌هایی که ملت ایران دارد این ظرفیت‌ها چیز مهم و عددی نیست و انقلاب اسلامی آن قدر قدرتمند و توانمند است که این حوادث را به خوبی مدیریت خواهد کرد و از آن عبور خواهد کرد. 

استاندار بوشهر با بیان اینکه امروز ما با یک جنگ امنیتی روبرو هستیم افزود: دشمنان تلاش کردند این جنگ امنیتی را گسترش دهند و به سمت جنگ و زد و خورد و درگیری خیابانی و مسلحانه ببرند تا در مراحل بعدی اقدامات تجزیه طلبانه و تجزیه خواهانه را در کشور رقم زنند اما با مدیریت رهبر معظم انقلاب، دولت، دستگاه‌های مسئول و شوراهای تأمین به پشتیبانی مردم در سراسر کشور، شکست خوردند. 

استاندار بوشهر با اشاره به آماری از اغتشاشگران در استان گفت: همه کسانی که در استان بوشهر در این اغتشاشات نقش داشتند و آمار گرفتیم در جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان جمعاً به ۱۰ هزار نفر هم نمی‌رسد. 

وی به برنامه ریزی دشمن در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: دشمن با بهره گیری از فضای مجازی و فرصت‌هایی به دست آمده توانسته بر افکار جوانان و نوجوانان اثرات منفی گذاشته و فرصت‌هایی که انقلاب اسلامی خلق کرده را معکوس جلوه دهد لذا برای خنثی کردن این توطئه دشمنان کار در حوزه فرهنگی ضروری است و باید در این حوزه کار شود. 

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 943568

مهمترین اخبار ایران و جهان: