نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 18:28

انقلابی بودن ویژگی برجسته علامه حسن زاده بوده است

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت برجسته کردن بعد انقلابی علامه حسن زاده آملی در همایش ملی تاکید کرد و گفت: انقلابی بودن ویژگی برجسته علامه حسن زاده بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر چهارشنبه در جلسه هماهنگی اعضای شورای سیاستگذاری همایش ملی علامه حسن زاده آملی، ضمن گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی و رحلت علامه مصباح یزدی اظهار داشت: تکریم عالمان مسئله مهمی است و بنابراین بایر برای ادای علم، حق عالمان را ادا کنیم که یک نمونه‌اش حضرت علامه حسن زاده آملی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: این شخصیت‌ها فراکتاب هستند یعنی اگر بخواهیم شخصیت علامه حسن زاده آملی را فقط از کتابش بشناسیم کامل نشناخته‌ایم، چرا که کلام شفاهی، برخورد، رفتار و منش وی دارای ارزش است، بنابراین آشنایان و اطرافیانشان ممکن است چیزهایی از زندگی ایشان بگویند که فراکتاب است.

امام جمعه ساری گفت: یکی از ویژگی‌های علامه حسن زاده آملی احترام فوق العاده به اساتید بود، علامه هم در برخورد با اساتید ذره‌ای غرور علمی نداشت، تواضع و خود ندیدن را پیشه کرده بود، روح تعبد شرعی ایشان بسیار زیاد بود.

این مسئول همچنین با بیان اینکه علامه حسن زاده آملی اهل زحمت و تلاش بودند، تاکید کرد: حجم بالای عشق به علم، باید به دانشجویان و نسل جدید منتقل شود، همچنین عفت کلام ایشان بالا بود و ادبیات، الفاظ درست و کرامت کلامی بالاتر از آن عفت کلامی داشت.

وی ویژگی انقلابی بودن علامه حسن زاده آملی را برجسته دانست و گفت: امروز اگر بخواهیم بعد انقلابی کسی را مغفول بگذاریم در حق انقلاب خیانت کرده‌ایم زیرا علامه حسن زاده آملی با آن عظمت، با رفتاری پسندیده که در مقابل رهبری داشتند و باید بعد انقلابی علامه حسن زاده آملی را برجسته کنیم و پیام ما به مخاطب و همایش پیام دینی، علمی، انقلابی و اخلاقی باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 955368

مهمترین اخبار ایران و جهان: