نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 00:07

بارش برف و یخبندان در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی البرز

کرج- مدیرکل هواشناسی البرز گفت: در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی بارش پراکنده برف، یخبندان، مه رقیق و لغزندگی سطح جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

آرش بهاروند احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به پیش‌بینی شرایط جوی استان البرز پرداخت و اظهار کرد: تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی حاکی از استقرار پرفشار سرد و چگال در منطقه البرز مرکزی است.

وی بیان کرد: به موجب آن تا اواخر هفته روند کاهش محسوس دما در استان به ویژه ارتفاعات مورد انتظار است، همچنین در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی بارش پراکنده برف، یخبندان، مه رقیق و لغزندگی سطح جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه آسمان امروز البرز نیمه‌ابری تا ابری همراه با مه رقیق، کاهش محسوس دما و در بعضی ساعات وزش باد و احتمال بارش پراکنده است، بیان کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۵ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۵- درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۷ متر بر ثانیه است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی فردا آسمان البرز ابری همراه با مه رقیق و احتمال بارش پراکنده برف است.

بهاروند احمدی به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۴ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۵- درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۸ متر بر ثانیه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 969124

مهمترین اخبار ایران و جهان: