نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 15:34

پایان اسکان اضطراری مردم در منطقه زلزله زده خوی / نیازی به کمک های مردمی نیست

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره کمک‌های مردمی به منطقه زلزله زده خوی، گفت: فعلاً نیازی به کمک های مردمی به مردم زلزله زده خوی نیست و همه امکانات فراهم است.

محمد حسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، با اشاره به آخرین جزئیات از وقوع زلزله 5.4 ریشتری در شهرستان خوی، اظهار کرد: اسکان اضطراری مردم در شهر فیرورق در سوله‌های بحران و ورزشی صورت گرفته است و جای نگرانی نیست.

 وی افزود: در روستاهای زلزله زده خوی از آنجایی که مردم می خواهند در کنار محل زندگی خود اسکان داده شوند، شرایط به گونه ای فراهم شده تا 2هزار تخته چادر و وسایل گرمایشی بین زلزله زدگان تقسیم شود و تا زمان متوقف شدن پس لرزه ها مردم در چادر می مانند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: 500 ساختمان در روستاها دچار مشکل شده بودند اما پس لرزه ها  مردم را نگران کرده و این چادرهای مازاد برای رفع نگرانی از احتمال ریزش سقف ساختمان‌ها بوده که احتمالا تا ساعاتی دیگر 600 تخته چادر دیگر در میان مردم تقسیم خواهد شد.

نامی درباره توزیع غذا در میان زلزله زدگان خوی نیز گفت: جیره 72 ساعته به مردم زلزله زده تحویل داده است، از ظهر امروز نیز به مردم غذای گرم داده شده و این با همت استاندار و موکب‌های فعال در اربعین صورت گرفته است. خوشبختانه همکاری و همراهی خوبی میان دستگاه های بسیج، هلال احمر و ... وجود دارد و تا فردا میزان خسارات وارده به منازل بررسی می شود اما تا کنون فعلا همان 500 ساختمان آسیب دیده اند.

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره استقرار کانکس در منطقه زلزله خوی عنوان کرد: فعلاً نیازی به استقرار کانکس نیست و اسکان موقت مردم تمام شده است.

نامی تأکید کرد: فعلاً نیازی به کمک های مردمی به مردم زلزله زده خوی نیست و همه امکانات فراهم است.

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 986068

مهمترین اخبار ایران و جهان: