نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 17:20

جایگزین بازنشسته ها در کهگیلویه و بویراحمد باید نیرو جذب شود

یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق آمار ۴۵۰ نفر در این استان بازنشسته از دستگاه‌های دولتی داریم که باید نیرو جذب وجایگزین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی احمد زاده ظهر پنجشنبه در دیدار با امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در یاسوج افزود: قانون جامع ایثارگران در استان اجرا نشده و یا با روال نادرستی اجرا شده بود و ۸۳ درصد اشتغال و جذب شده‌ها از رزمندگانی است که سهمیه پنج درصد اشتغال را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۷ درصد اشتغال و جذب شده‌ها ایثارگرانی است که سهمیه ۲۵ درصد به بالا را داشته‌اند، گفت: در ابتدای کار نیازهای جامعه ایثارگران استان شامل اشتغال، مسکن، ساماندهی گلزار شهدا و تمثال شهدا شناسایی و اولویت بندی و با جدیت مورد بررسی و پیگیری قرار داده شدند.

استاندار اظهار داشت: اجحاف، کم توجهی و بی اعتنایی که در گذشته به حقوق جامعه ایثارگران به خصوص در جذب فرزندان ایثارگر در استان شده باید رفع و جبران شود و با توجه به حجیم شدن دولت هنوز هیچ آزمون سراسری برای استخدام کارمندان جدید برگزار نشده است.

احمد زاده افزود: ما اکنون در ادارات شهرستان با کمبود نیرو مواجه هستیم و اجازه جذب داده نشده و امیدواریم در آزمون سراسری که پذیرش شرکت‌ها و نیروهای خدماتی برگزار می‌شود، سهمیه ایثارگران باید رعایت شود.

وی تصریح کرد: سهمیه ایثارگران باید ۱۰۰ درصد اعمال و دستگاه‌های دولتی را مکلف کردیم قانون را اجرا کنند و تقاضا داریم که شما هم ورود کنید تا طبق قانون، سهمیه ایثارگران کاملاً رعایت شود.

احمدزاده با بیان اینکه، بر اساس قانون جامعه ایثارگران و رزمندگان برنامه‌ها و مناسب سازی خوبی برای ایثارگران در سطح استان صورت گرفته است، گفت: همه دست به دست هم داده‌ایم تا مشکلات را برطرف سازیم و انتظار داریم با توجه به شرایط استان از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به طور همه جانبه جامعه ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد مورد حمایت قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 957124

مهمترین اخبار ایران و جهان: